Prima, de wegligging is een stuk beter nu.
Eerst had ik de bandendruk op 2,5 bar, toen voelde je iedere oneffenheid op de weg.
Nu terug gebracht naar 2,2 bar, dit is een stuk beter.
Volgens mij een model van de V60, maar staat erg goed onder de V70!
Bandendruk 2,2 bar lijkt me wel wat aan de lage kant. Wel wat comfortabeler maar ik vermoed dat de buitenkanten van het profiel nu harder gaan slijten dan het midden. Bij mijn XC had ik 2,5 bar, inmiddels om dezelfde reden juist verhoogd naar 2,7 bar.
Volgens mij een model van de V60, maar staat erg goed onder de V70!
Bandendruk 2,2 bar lijkt me wel wat aan de lage kant. Wel wat comfortabeler maar ik vermoed dat de buitenkanten van het profiel nu harder gaan slijten dan het midden. Bij mijn XC had ik 2,5 bar, inmiddels om dezelfde reden juist verhoogd naar 2,7 bar.
2,2 is wel de ondergrens, ik zal de banden goed in de gaten houden.
De banden die er nu op zitten zijn in licht gecupt, maar hebben nog bijna 5 mm profiel, een beetje zonde om die nu al te vervangen.
Ben zelf eveneens van zins 17" velgen (Orestes) onder mijn 2013 V70 D5 te monteren. Aangezien deze een groter naafgat hebben (65.1 mm meen ik) dan mijn huidige V70 heeft (63.4 mm?) moet ik daar centreerringen voor gebruiken. Iemand daar ervaring mee?
Ik zie op het www met name kunstof exemplaren, maar vraag mij af of dat goed gaat.