Ik had in mijn T5 een OBD splitter met daarop aangesloten een CFE en een Ali dongel.
Als display gebruikte ik een Android tablet van Samsung. Werkte best wel goed, al vond ik het meer een speeltje...
Ik kan dus zeggen dat je voor DPF, en 2010+ model met een simpele ODBII dongel de gewenste informatie kan weer geven.
Ik heb de Vgate iCar pro gekocht. Ik ga uiteindelijk een stap verder. ik integreer een Raspberry pi in mijn auto en ga deze via de
videoin ( https://www.volvotech.eu/xc70/…ree-sensus ) op het geïntegreerde display in de Volvo displayen.
Uiteindelijk wil ik ook manuel het regenereren op kunnen starten.
Die leest heel veel uit! Ook de katalysator temp (1 en 2) zoals dit ding dat noemt.
Een daaraan zie ik echt of het roetfilter gaat regenereren.
En je ziet ook de KVS temp. Voordeel is je hoeft je telefoon niet te koppelen.
$79 als ik het zo zie. Komt nog btw en verzenden bij. Voor hoeveel had je hem in huis? Heb al een CFE+, maar het probleem is dat in de V60 er onvoldoende ruimte is in het display om extra info te tonen. Daarnaast is het aansturen van de displays nog een uitdaging. Had het graag in de CFE gezien, maar dat duurt nog even.
Heb nu ook "fuel rail pressure" gevonden ( variert tussen 30000kpa en ~110000kpa ).
Zou dit een indicator kunnen zien voor lekkende injectoren of terugslag klep ?
In dat eerste filmpje zie je temperaturen van ver boven de 850 graden ikzelf heb ook de D3 en heb een maximale temp gezien van 700 graden. Bij een geforceerde regeneratie is dan de temp hoger dan een normale? Vind 150 grade hoger best een hele hoop
Ook de OBD specificatie heeft 3 parameters voor DPF
https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs Vermoed dat ik een nieuwe ELM moet kopen, maar de originelen zijn te groot.
Zoek zoek