Beste leden,
Net nieuwe op het forum en gelijk al een lastige vraag . Gisteren stond onze v 70 2.4 170 pk de halve dag in de zon. We vertrokken voor een ritje en na 500 mtr kwam waarschuwing,"Motortemperatuur te hoog, schakel motor uit". De meter in dashboard stond ook vol in het rood.
Kap open en kijken naar niveau vloeistof, die was perfect, en niet warm, ook het blok voelde niet extreem warm, fan sloeg wel aan maar ook niet lang.
na 15 min wachten was 'probleem hetzelfde"
Voor mijn gevoel was het een sensor probleem, in zo'n korte afstand al zo'n hoge motortemperatuur halen lijkt me vrij stug.
Onder de kap de 60A zekeringen nagelopen en 2 zekeringen omgewisseld, 1 10a zekering was defect, maar van achterruitenwisser, die ook vervangen.
Boel weer op contact gezet en weg was de melding.
geluk? of door zekerings wissel de boel gereset?
Nog iemand een goed idee?
Net nieuwe op het forum en gelijk al een lastige vraag . Gisteren stond onze v 70 2.4 170 pk de halve dag in de zon. We vertrokken voor een ritje en na 500 mtr kwam waarschuwing,"Motortemperatuur te hoog, schakel motor uit". De meter in dashboard stond ook vol in het rood.
Kap open en kijken naar niveau vloeistof, die was perfect, en niet warm, ook het blok voelde niet extreem warm, fan sloeg wel aan maar ook niet lang.
na 15 min wachten was 'probleem hetzelfde"
Voor mijn gevoel was het een sensor probleem, in zo'n korte afstand al zo'n hoge motortemperatuur halen lijkt me vrij stug.
Onder de kap de 60A zekeringen nagelopen en 2 zekeringen omgewisseld, 1 10a zekering was defect, maar van achterruitenwisser, die ook vervangen.
Boel weer op contact gezet en weg was de melding.
geluk? of door zekerings wissel de boel gereset?
Nog iemand een goed idee?