Ik kan maar weinig informatie of ervaringen vinden over de V70nn 2.0 T5 4 cilinder 240pk uitvoering is dit dezelfde motor als de 2.0T maar dan al gekieteld?
Heeft deze dezelfde versnellingsbak als de 2.0T?
Hi,
je geeft niet veel info mee helaas. Welkjaartal bv? Dan kan je al veel specifieker zoeken.
Afgaande op het de info die je wel geeft (240 pk, 4 cilinder) is er bv een 1999 cm 4 cilinder motor geleverd door Volvo net voor het VEA tijdperk ( dat zijn de 1969 cm blokken vanaf 2013 en de T5 heeft dan 245 paardjes ipv 240).
Dus ik neem aan dat het gaat om een V70 exemplaar uit 2011-2013??
Oh sorry het gaat om de 2010-2013 uitvoering die heeft 240pk en dan met een handbak alleen kan niet vinden of het de ford motor is bv de 2.0t en of het dezelfde bak is als de 2.0t
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39933 Geregistreerd: 07 / 2009
Er schijnen een paar verschillen te zijn, maar niet veel.
Aangezien je met chippen nagenoeg dezelfde waarden kunt bereiken, zou ik voor de 2.0T gaan.
Deze is begrenst op 203 pk en heeft doorgaans minder te lijden gehad.
Het is overigens wel een hele fijne motor, extreem stil en levendig.
Wel even opletten of het blok goed droog is, geldt overigens ook voor de T5 versie.
Lekken deze motoren soms dan? en wat gaat er dan meestal lekken? Is de versnellingsbak wel gelijk dan want daar zijn ook wel af en toe problemen mee wat ik hier en daar lees.
En als je mocht kiezen zou je dan een 2.5t/ftof een 2.0t en waarom
Ik zie wel vaak een import 2.5t/ft staan is de roest vaak ernstig bij een auto uit Zweden
Sorry voor de vele vragen maar ik vind het een lastige keus en zoveel staan er niet op de auto sites
Mvg Rene
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39933 Geregistreerd: 07 / 2009
Niet direct lekken, maar wel zweten.
Dan heb je meteen een indicatie hoe er mee om is gegaan.
Wil je een Nederlands exemplaar vanaf laat 2010, dan kom je niet om de 2.0T heen.
De 5 cylinder kan ook, maar dan wordt het een import auto, dus meer risico.
Beide blokken zijn goed, dus daar geen probleem.
De automaat versie moet je wel mee oppassen, want dat kan ook een powershift zijn en dat is vragen om problemen.
Ik heb zelf de 2.0T gehad (met aantoonbare historie).
Naar de 2.5 5 cylinder heb ik ook gekeken, maar kwam daar raadselachtige zaken tegen, ondanks een lage kilometer stand.
Denk hierbij aan slechte vering, versleten vloerbedekking, kale / herstelde wangen op de stoelen, sludge aan de peilstok / oliedop etc.
En dat ook bij gerenommeerde garage’s.
Zaken die niet bij deze kilometerstanden horen.
En ja, op de brug tref je bij een Zweeds exemplaar meer roestvorming aan, welke met een simpele behandeling ook nog wel te herstellen zijn, dus daar zou ik het niet op vast laten zitten.
Een V70-III op benzine met handbak zijn heel moeilijk te vinden omdat het bijna allemaal diesels en/of automaten zijn. De 2.0T viercilinder is een Ford Ecoboost motor, op zich prima maar de automaatbak die hierbij wordt geleverd is de beruchte Ford Powershift, daar kun je maar beter ver van wegblijven.
Poika heeft een hele mooie handgeschakelde 2.0T te koop. Poika kennende is nog net niet de hele motor uit elkaar geweest om te kijken of alles in orde is.
https://www.autobedrijfpolter….t-r-design