Hoi,
Ik beschik sinds 2 jaar over een V70 2.5 FT uit 2008. 135K op de klok en met ingebouwde BRC LPG installatie en voorzien van een electronisch JLM klepsmeersysteem. De auto is voorzien van hydraulische geharde kleppen/zetels. En dat moet ook wel gezien de specifieke hoge verbrandingstemperatuur van E85. Tevens is de kop af fabriek voorzien van een speciale metaallegering (afwijkend van de standaard koppen) dit ook weer vanwege de specifieke E85 eigenschappen. Heb de auto 1 jaar geleden bij Tunex laten chippen van 200 naar 260 PK en nooit geen problemen. Sinds kort bemerk ik tijdens het inhaleen en (vol) accelaratie op de snelweg dat de auto licht stottert c.q. heel kort inhoudt. Auto heeft net een beurt gehad en is voorzien van nieuwe Volvo bougies (ook speciaal geschikt voor hoge temperaturen E85). Nog steeds sputtert bij soms bij het door accelereren. LPG boer heeft systeem uitgelezen en kan geen foutcodes vinden. Ook Volvo vindt geen foutcodes en dashboard lampjes zie ik nooit branden. Op benzine doet hij het goed en geen problemen bij vol vermogen. Op LPG bij hogere constante snelheid ook geen punt, dan loopt hij prima en constant. Juist als het vermogen wordt aangesproken.... dan soms even een paar korte tikjes. Via Tunex de originele software er weer op laten zetten om software fouten van Tunex uit te sluiten, het resultaat is niet anders. ook bij originele (200PK) software houdt de auto soms in. Rara..... wat is dat?
Ik beschik sinds 2 jaar over een V70 2.5 FT uit 2008. 135K op de klok en met ingebouwde BRC LPG installatie en voorzien van een electronisch JLM klepsmeersysteem. De auto is voorzien van hydraulische geharde kleppen/zetels. En dat moet ook wel gezien de specifieke hoge verbrandingstemperatuur van E85. Tevens is de kop af fabriek voorzien van een speciale metaallegering (afwijkend van de standaard koppen) dit ook weer vanwege de specifieke E85 eigenschappen. Heb de auto 1 jaar geleden bij Tunex laten chippen van 200 naar 260 PK en nooit geen problemen. Sinds kort bemerk ik tijdens het inhaleen en (vol) accelaratie op de snelweg dat de auto licht stottert c.q. heel kort inhoudt. Auto heeft net een beurt gehad en is voorzien van nieuwe Volvo bougies (ook speciaal geschikt voor hoge temperaturen E85). Nog steeds sputtert bij soms bij het door accelereren. LPG boer heeft systeem uitgelezen en kan geen foutcodes vinden. Ook Volvo vindt geen foutcodes en dashboard lampjes zie ik nooit branden. Op benzine doet hij het goed en geen problemen bij vol vermogen. Op LPG bij hogere constante snelheid ook geen punt, dan loopt hij prima en constant. Juist als het vermogen wordt aangesproken.... dan soms even een paar korte tikjes. Via Tunex de originele software er weer op laten zetten om software fouten van Tunex uit te sluiten, het resultaat is niet anders. ook bij originele (200PK) software houdt de auto soms in. Rara..... wat is dat?