inhouden, stotter, pruttel

v70 2.4 140pk aut. 2001

Knarf

Subject:

Re: inhouden, stotter, pruttel

· 
Posted: 28.09.2013 - 00:06  ·  #16
Na een uitgebreide schoonmaakbeurt van de LMM lijken de stotter-problemen voorbij...!
Dit weekend nog maar eens een flink stuk testrijden, aangezien de klachten meestal ontstonden als de motor goed warm is...
Vooralsnog klinkt en voelt alles weer goed.

Ik laat het weten 8-)
...

Subject:

· 
Posted: 28.09.2013 - 01:25  ·  #17
Mooi man! Ben benieuwd naar het eindresultaat! :love:
Knarf

Subject:

· 
Posted: 30.09.2013 - 22:36  ·  #18
yep, ben weer hoopvol

hier en daar nog een kleine trilling;
Eigenlijk alleen nog maar meegemaakt bij warme motor wanneer de auto een paar minuten stationair draait, en daarna weer (langzaam) gaat rijden...

ongelooflijk wat alleen schoonmaken van de LMM wel niet kan doen.
Mocht het niet geheel verdwijnen, kan ik het ding altijd nog vernieuwen. Vooralsnog blij met de verbetering; bedankt voor de tips!

op naar de volgende klusjes :D Je bent tenslotte nooit klaar met een auto...

groet,
Frank
...

Subject:

· 
Posted: 01.10.2013 - 00:06  ·  #19
Klinkt goed vriend! Nu hopen dat het dit ook is en zo blijft! :love:
Knarf

Subject:

· 
Posted: 06.10.2013 - 17:43  ·  #20
problemen kwamen na een paar dagen alsnog terug... :devil:
toch maar een nieuwe erin denk ik dan.
Nou ja, schoonmaken was in ieder geval het proberen waard...ik weet in ieder geval nu vrij zeker dat de luchtmassameter de veroorzaker is.

bedankt voor meedenken allemaal!

Frank
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 06.10.2013 - 19:47  ·  #21
LMM kan inderdaad klachten geven, als ze de verkeerde waardes doorgeven.
Bij een automaat kan dit zelfs tot harkerig schakelen leiden.
Mooi dat je probleem nu history is.
Ik zou zeggen, genieten maar.
Knarf

Subject:

nog steeds schokkerig en stotteren!

· 
Posted: 13.10.2013 - 15:35  ·  #22
pfff...nu reeds de ETM vernieuwd EN een nieuwe LMM, maar de problemen blijven bestaan... :devil:

Na een grondige schoonmaak van de oude LMM werden de problemen in eerste instantie fors minder, maar kwamen kort daarna toch weer terug. Ik dacht dus met een nieuwe LMM de oplossing wel te hebben. niet dus...

wat gebeurd er;
na 20 a 30 minuten rijden (motor is dan goed op temperatuur) loopt deze niet meer lekker; met name goed merkbaar bij stationair en lage snelheid/toeren; hij loopt dan echt schokkerig.
bij acceleratie veel minder last van, of tenminste merk ik het dan niet zo :-/
bij koude motor geen problemen.

ik vermoed wel dat de aut-bak eens een flush kan gebruiken; toch heb ik niet het gevoel dat dit met het schakelen te maken heeft..? jullie mening?

wat zou verder nog de oorzaak hiervan kunnen zijn? ik raak een beetje uitgedacht... :'(

thanks
...

Subject:

· 
Posted: 13.10.2013 - 21:01  ·  #23
Misschien toch eens contact opnemen voor het spoelen van je automaatbak! Ook kunnen ze daar eventuele storingen voor je verhelpen en/of opzoeken! ;) In deze lijkt me dat dan toch wel een goede deal.
Frits Vleugelmoer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 13.10.2013 - 23:14  ·  #24
Ik kan me echt niet voorstellen dat de automaat het probleem kan zijn bij slecht stationair toerental.De automaten verdienen geen hoofdprijs maar om het daar nou te zoeken.Probeer dit eens: Haal het plastic deksel van de cylinderkop(daaronder zitten de bougies) Links als je ervoor staat aan de kant van de distributieriem zit de nokkenasversteller.Ding zit met 4 boutjes op de kop geschroefd.Er zit een stekker aan met 2 draadjes.Maak die stekker eens los en probeer eens een paar dagen zo te rijden,zonder dat hij aangesloten zit.Je krijgt wel een storingsmelding op je dashboard dat er iets niet goed is maar daar merk je tijdens het rijden niks van.Kans is groot dat je problemen weg zijn.Heb het ook gehad en heb er maar een half jaar naar gezocht.Versteller klikte gewoon als je hem met een voeding 12 volt gaf, maar toch werkte hij niet.Dit had ik alleen bij warme motor.Bij koude motor liep hij netjes stationair.Heb het vermoeden dat de regeling pas werkt als hij op temperatuur is,maar dat weet ik niet zeker of dat zo is.'t Is maar meedenken,misschien heb je er wat aan.
...

Subject:

· 
Posted: 13.10.2013 - 23:23  ·  #25
Dat is een waardevolle tip Frits! Mijn opmerking om richting Varioclean te gaan was meer om het totaal. Maar wat jij daar zegt kan inderdaad maar zo het probleem wegnemen! Slecht lopen heeft in mijn beleving ook niets met de automaat te maken! ;)
nikom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.10.2013 - 01:15  ·  #26
ik heb deze versteller vervangen en mijn stoter probleem was direct weg.
Ik moet wel erbij vertellen dat bij mij had ik wel een fout melding en ik ben wel bij de dealer geweest en daar was diagnose van mijn geel motormanagement lampje deze versteller.
Prijs bij de dealer 120 euro.
Knarf

Subject:

· 
Posted: 14.10.2013 - 23:35  ·  #27
Oke, klinkt waardevol; bedankt Frits!

voor mij een heel nieuwe richting om in te denken, maar tenslotte zijn alle "voor-de-hand-liggende " oorzaken zoals ETM, LMM en vacuumlek nu wel uitgesloten... 8-)

probleem doet zich inderdaad alleen voor wanneer de motor warm is, en dan vooral bij stationair en lage toeren/snelheid; bijvoorbeeld bij gas los laten. Juist bij gas geven lijkt het weer flink minder te zijn; kon me ook de automaat al niet voorstellen.
@ Trissy; maar je hebt gelijk; het kan zeker geen kwaad om die ook eens onder handen te nemen...maar ik richt me graag slechts op 1 probleem tegelijkertijd O-)

Nieuwe ideeen zijn ook nog welkom, maar deze ga ik zeker even op verder!

laat het weten!

greets,
Frank
...

Subject:

· 
Posted: 15.10.2013 - 00:14  ·  #28
Lijkt me een goed plan Frank! Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat Varioclean meer kan dan alleen maar een bak spoelen! ;) Maar stapsgewijs lekker aan de auto werken is helemaal goed! :love: Ik ben een man van hetzelfde kaliber! :D
Knarf

Subject:

· 
Posted: 15.10.2013 - 01:01  ·  #29
No Problem; alle tips zijn welkom hè! ;)

De nokenasversteller is inderdaad al eerder in de topic over de lippen gegaan; dus dat wordt mijn nieuwe doelwit ! :bandit:

Trouwens; ff gecheckt, maar hij klikt nog wel... Zegt natuurlijk niets over de goede werking. Morgen eens stukje rijden zonder stekker.
Nu maar naar bedje, anders slaap ik straks ook nog met de wagen... :love:
...

Subject:

· 
Posted: 15.10.2013 - 01:47  ·  #30
Hahaha! Slapen met een Volvo is toch niet te erg?? :love: Ik ben benieuwd naar morgen Frank! Slaap lekker und bis morgen! ;)

Selected quotes for multi-quoting:   0