Beste mensen,
Ik zit met een vervelende situatie en zou graag een extra opinie horen.
Er komt een verkoper aan te pas (Büchli in Schoten), waarvan ik ondanks de situatie best tevreden ben. De behandeling en betrokkenheid vind ik de juiste mix van professioneel en persoonlijk. De belofte van kwaliteit is ook zeker in orde, aangezien ze een 'BOSH premium' center zijn. We moeten nu een oplossing zien te vinden waarbij ik niet opgelicht word en ik Büchli niet oplicht.
-Vorig jaar heb ik vijf gereviseerde injectoren gekocht bij Büchli, zelf gemonteerd. Die hebben mijn toenmalige koudstartproblemen opgelost, ik was content. Er was twee jaar garantie op. De oude waren volgens hen op normale wijze door gebruik versleten.
-bij 10.000km (gezien voor de injectoren) begon de auto terug slecht koud te starten (stotteren en pulseren). Ik verdacht alles buiten de injectoren omdat die nieuw waren.
-bij 12.000km zag ik dat drie injectoren (1,2,3 vanaf de distributieriem) uitwendig vochtig waren
-bij 15.000km heb ik de injectoren kunnen binnenbrengen bij Büchli (onder garantie, hoera) om het lekken op te lossen en om alle injectoren opnieuw te meten voor een codering. Zo was ik zeker dat ze niet mijn startprobleem veroorzaakten.
-De verdachte dichtingen zijn nu vervangen MAAR.....
-Drie van de vijf (1,2,4) zijn blijbaar zo versleten dat er geen codering meer aan toegekend kan worden!
Eéntje is nog dezelfde codering (3), ééntje is van codering veranderd (5).
Ik heb gezegd dat ik deze injectoren zo niet terug wil monteren omdat ze eigenlijk al defect zijn en dat ik hiervoor weer beroep doe op mijn garantie. Ik heb het meetrapport jammer genoeg niet meegenomen, want wilde niets aannemen om duidelijk te maken dat dit voor mij niet afgelopen is, maar zal het per mail opvragen.
-Ik wil de nummers controleren om zeker te zijn dat niet 3 en 4 verwisseld zijn. Dan zouden de versleten ook de lekkende zijn.
-Büchli wees de snelle slijtage direct toe aan mijn 'vermoedelijk vervuild brandstofsysteem'. Dit doet mij denken aan een standaard lui antwoord. Ik heb een recent brandstoffilter, tank in West-Europa en heb injectorreiniger-additief gebruikt 5.000km vóór de eerste injectorwissel (wat zowel goed als slecht zou kunnen zijn, maar eerder slecht voor de vorige injectoren).
-Het argument van Büchli dat hun revisie bijna niet kan mislopen geloof ik niet meer, er waren net drie lekkende bij.
-Büchli gaat intern overleggen wat ze hieraan kunnen doen en de injectoren uiteen halen voor een betere diagnose.
EDIT: De persoon die me de versleten injectoren wilde meegeven was niet degene met wie ik eerder had afgesproken dus was waarschijnlijk niet goed op de hoogte en was bijna aan zijn weekend toe.
--Nu vraag ik me af of ik mijn brandstofsysteem kan controleren op vuil en/of ik dit kan spoelen.
Ik zou graag met vertrouwen kunnen zeggen dat mijn leidingen proper zijn of weten dat het echt aan mij lag.
Zelfs als ik nieuwe injectoren krijg wil ik weten dat ze niet even snel gaan verslijten aan vuil. Hoe klein die kans me ook lijkt.
--Bestaat dit verslijten door vuile brandstof (ondanks de dieselfilter) trouwens echt of is dat een fabel uit de jaren '60?
Dat bepaalt hoe hard ik wil zagen voor een kostenloze vervanging.
Liefst zou ik gewoon onder garantie vijf nieuwe injectoren krijgen maar Büchli wil mogelijk de oorzaak bij mij leggen en verder niet tussenkomen. Waarschijnlijk zal het compromis tussenin liggen in de vorm van serieuze korting op een tweede revisie.
pardon voor de lange uitleg, dit is een verhaal dat ik duidelijk maar niet zwart-wit wil brengen.
groetjes, Maarten
Ik zit met een vervelende situatie en zou graag een extra opinie horen.
Er komt een verkoper aan te pas (Büchli in Schoten), waarvan ik ondanks de situatie best tevreden ben. De behandeling en betrokkenheid vind ik de juiste mix van professioneel en persoonlijk. De belofte van kwaliteit is ook zeker in orde, aangezien ze een 'BOSH premium' center zijn. We moeten nu een oplossing zien te vinden waarbij ik niet opgelicht word en ik Büchli niet oplicht.
-Vorig jaar heb ik vijf gereviseerde injectoren gekocht bij Büchli, zelf gemonteerd. Die hebben mijn toenmalige koudstartproblemen opgelost, ik was content. Er was twee jaar garantie op. De oude waren volgens hen op normale wijze door gebruik versleten.
-bij 10.000km (gezien voor de injectoren) begon de auto terug slecht koud te starten (stotteren en pulseren). Ik verdacht alles buiten de injectoren omdat die nieuw waren.
-bij 12.000km zag ik dat drie injectoren (1,2,3 vanaf de distributieriem) uitwendig vochtig waren
-bij 15.000km heb ik de injectoren kunnen binnenbrengen bij Büchli (onder garantie, hoera) om het lekken op te lossen en om alle injectoren opnieuw te meten voor een codering. Zo was ik zeker dat ze niet mijn startprobleem veroorzaakten.
-De verdachte dichtingen zijn nu vervangen MAAR.....
-Drie van de vijf (1,2,4) zijn blijbaar zo versleten dat er geen codering meer aan toegekend kan worden!
Eéntje is nog dezelfde codering (3), ééntje is van codering veranderd (5).
Ik heb gezegd dat ik deze injectoren zo niet terug wil monteren omdat ze eigenlijk al defect zijn en dat ik hiervoor weer beroep doe op mijn garantie. Ik heb het meetrapport jammer genoeg niet meegenomen, want wilde niets aannemen om duidelijk te maken dat dit voor mij niet afgelopen is, maar zal het per mail opvragen.
-Ik wil de nummers controleren om zeker te zijn dat niet 3 en 4 verwisseld zijn. Dan zouden de versleten ook de lekkende zijn.
-Büchli wees de snelle slijtage direct toe aan mijn 'vermoedelijk vervuild brandstofsysteem'. Dit doet mij denken aan een standaard lui antwoord. Ik heb een recent brandstoffilter, tank in West-Europa en heb injectorreiniger-additief gebruikt 5.000km vóór de eerste injectorwissel (wat zowel goed als slecht zou kunnen zijn, maar eerder slecht voor de vorige injectoren).
-Het argument van Büchli dat hun revisie bijna niet kan mislopen geloof ik niet meer, er waren net drie lekkende bij.
-Büchli gaat intern overleggen wat ze hieraan kunnen doen en de injectoren uiteen halen voor een betere diagnose.
EDIT: De persoon die me de versleten injectoren wilde meegeven was niet degene met wie ik eerder had afgesproken dus was waarschijnlijk niet goed op de hoogte en was bijna aan zijn weekend toe.
--Nu vraag ik me af of ik mijn brandstofsysteem kan controleren op vuil en/of ik dit kan spoelen.
Ik zou graag met vertrouwen kunnen zeggen dat mijn leidingen proper zijn of weten dat het echt aan mij lag.
Zelfs als ik nieuwe injectoren krijg wil ik weten dat ze niet even snel gaan verslijten aan vuil. Hoe klein die kans me ook lijkt.
--Bestaat dit verslijten door vuile brandstof (ondanks de dieselfilter) trouwens echt of is dat een fabel uit de jaren '60?
Dat bepaalt hoe hard ik wil zagen voor een kostenloze vervanging.
Liefst zou ik gewoon onder garantie vijf nieuwe injectoren krijgen maar Büchli wil mogelijk de oorzaak bij mij leggen en verder niet tussenkomen. Waarschijnlijk zal het compromis tussenin liggen in de vorm van serieuze korting op een tweede revisie.
pardon voor de lange uitleg, dit is een verhaal dat ik duidelijk maar niet zwart-wit wil brengen.
groetjes, Maarten