Quote door Piet_piraat
Bij alles ligt het er een beetje aan wat het is. Klapperende voortrein kunnen reactiestangetjes zijn, maar ook assen die niet meer goed zijn of speling op je stuurhuis. Olieverbruik ook: kunnen de klepseals zijn, kan ook iets heel anders zijn. Airco - als je pech hebt is het de condensor, ben je ook weer het nodige geld kwijt.
Als je zeker zou weten dat ie daarna top is: doen. Want voor dat geld koop je niets anders dat vrij is van mankementen. Maar er kan natuurlijk nog van alles bij komen. De zaken die je hebt gedaan (distributie, dynamo, waterpomp etc) vallen wmb grotendeels onder normaal onderhoud en zou ik niet meerekenen als 'investering om 'm goed te houden'. Dus nu is de vraag: wil je dat gaan doen en ben je bereid daar misschien wel 4k voor neer te leggen? Of koop je iets anders voor 4k, waarbij je ook binnen drie maanden weer bij de garage kan staan?
4k stop ik er zeker niet meer in, daarvoor is ie echt wel te oud, en wat ik er nu ingestopt heb krijg ik er niet voor terug. Zelfs al koop je een nieuwe auto is 'ie 5 minuten later al minder waard.
Ging er meer om dat ik het wel zonde vind, auto past mij prima, laat me (nauwelijks) in de steek, alles wat ik er aan gedaan heb is slijtage en hoort bij de leeftijd/km's..
Ga inruilen overwegen, maar wat?
Het is alleen een dilemma of ik er weer geld in pomp of een andere ga kopen.
Beide kost geld, weet nu wat ik heb en weer eens wat anders is ook wel weer leuk.
Meeste kan ik zelf repapreren, dus scheelt in de kosten.