Goeiedag allemaal.
Ben al een best poosje in bezit van een V70 2.4 140pk uit 2002 en rijd op lpg.
Heeft nu 475k gelopen.
Nu begint de auto toch wat kuren te vertonen en twijfel nog om 'm in te ruilen, maar vind 't toch wel zonde..
Allereerst heb ik best wel wat onkosten gehad in de tijd dat ik 'm heb:
koppeling/vliegwiel/krukaskeerring/ versnellingsbaksteun,
dynamo,
uitlaat,
distributieriem met waterpomp.
Nu zit er aan te komen:
schokbrekers voor en achter (nivomat achter)
Airco defect,
Slang tussen vulhals en tank lekt,
achterbankvergrendeling,
olieverbruik (1L op 2000km)
klapperende voortrein,
en sinds een paar dagen ook een knakkend geluid bij bocht naar links (aandrijfas?)
Olieverbruik baart me het meeste zorgen; lekt niet, geen blauwe rook..maar waar de olie blijft?
Inruilen/verkopen kan, maar brengt geen drol op, investeren kan ook maar wordt 'ie ook niet meer waard door.
Restwaarde is ook niet veel..
Ik reed voorheen 40k per jaar, en sinds een paar paar maanden nog maar de helft; zeg maar 20-25k op jaarbasis.
Korte stukken van 35km is voor een diesel ook niet aan te bevelen ivm opwarmen van de motor, en heeft dus niet echt de voorkeur..
Auto bevalt me op zich prima; zou iets rapper mogen maar is voor het algemene gebruik prima en met caravan op pad ook zeker geschikt.
Was al aan het rekenen geweest en in mijn geval is LPG nog altijd het goedkoopste, gevolgd door een S60 D5 maar omdat ik veel korte stukken rijd..
Wat zou het wijste zijn, gewoon investeren en opknappen of een andere kopen?
Heeft tenslotte al 475k gelopen en is bijna 19 jaar oud..
Kan prima zelf sleutelen dus dat is geen bezwaar..
Ben al een best poosje in bezit van een V70 2.4 140pk uit 2002 en rijd op lpg.
Heeft nu 475k gelopen.
Nu begint de auto toch wat kuren te vertonen en twijfel nog om 'm in te ruilen, maar vind 't toch wel zonde..
Allereerst heb ik best wel wat onkosten gehad in de tijd dat ik 'm heb:
koppeling/vliegwiel/krukaskeerring/ versnellingsbaksteun,
dynamo,
uitlaat,
distributieriem met waterpomp.
Nu zit er aan te komen:
schokbrekers voor en achter (nivomat achter)
Airco defect,
Slang tussen vulhals en tank lekt,
achterbankvergrendeling,
olieverbruik (1L op 2000km)
klapperende voortrein,
en sinds een paar dagen ook een knakkend geluid bij bocht naar links (aandrijfas?)
Olieverbruik baart me het meeste zorgen; lekt niet, geen blauwe rook..maar waar de olie blijft?
Inruilen/verkopen kan, maar brengt geen drol op, investeren kan ook maar wordt 'ie ook niet meer waard door.
Restwaarde is ook niet veel..
Ik reed voorheen 40k per jaar, en sinds een paar paar maanden nog maar de helft; zeg maar 20-25k op jaarbasis.
Korte stukken van 35km is voor een diesel ook niet aan te bevelen ivm opwarmen van de motor, en heeft dus niet echt de voorkeur..
Auto bevalt me op zich prima; zou iets rapper mogen maar is voor het algemene gebruik prima en met caravan op pad ook zeker geschikt.
Was al aan het rekenen geweest en in mijn geval is LPG nog altijd het goedkoopste, gevolgd door een S60 D5 maar omdat ik veel korte stukken rijd..
Wat zou het wijste zijn, gewoon investeren en opknappen of een andere kopen?
Heeft tenslotte al 475k gelopen en is bijna 19 jaar oud..
Kan prima zelf sleutelen dus dat is geen bezwaar..