Quote door Simon
Ik heb een v70 uit 2007 met 170pk. Bij 142000 een lpg installatie van prins in laten bouwen. Nu na 1,5 jaar op 201000km en nog geen enkel probleem gehad.
Mijn vrouw heeft een V70T5 uit 2005 260pk uitvoering. Ook daar is bij 149000 een prins lpg installatie ingebouwd. Nu op 178000km nog geen probleem gehad. In eerste instantie is er wel een afstelprobleem geweest met de brandstofdruk emulatie. Maar dat werd snel opgelost.
Beiden bij Mesman ingebouwd met Flashlube.
Voor de T5 laat ik overigens bij de 180K beurt geharde klepzittingen monteren. De kosten daarvan 2800 euro, incl tandriem, waterpomp, vervangende auto, klepsteelafdichtingen, thermostaat, aandrukrol zijn ongeveer gelijk aan wat de Volvodealer vraagt voor de 180k beurt met kleppenstellen. Ik doe dit preventief omdat de T5, na heel internet afgespeurd te hebben over berichten over de t5 met lpg, toch wel een redelijke kans heeft op inslijten van kleppen. Zodra de nieuwe klepzittingen gemonteerd zijn zal ik laten weten of er iets van overmatige slijtage zichtbaar was. Overigens sloop ik de flashlube dan ook weer uit de t5.
Grappig. Heb dezelfde T5 260 pk motor, maar met Vialle LPi en een Intec Valve protector smeersysteem. Dit systeem spuit elektronisch per cilinder in, naar gelang injectietijd -dus niet op vacuüm (bij hoge toeren is er geen vacuüm, en dan heb je het systeem juist nodig...). Ik heb het plan om bij de volgende distributieriem wissel (@350k) de kleppen te laten stellen. De auto heeft dan 2 ton op gas gereden. Geharde kleppen lijkt dus een aanbeveling? Wil je eens een linkje sturen van je internet zoektocht?
Problemen met brandstof druk heb ik bij inbouw ook gehad (is niet echt standaard he.. 260 pk op LPG...). Dit is opgelost met een retour leiding (met heel kleine doorgang) en niet met emulatie.
Ik rijd in de V70 nu 110k met Vialle, in de voorgaande 850 (2.5i) heb ik er 2 ton mee gereden. Beiden tot nu toe zonder problemen.
Als ik het zo lees, zijn de ervaringen met BRC en Prins systemen ook prima. Wat voor vermogen kunnen de BRC / Prins installaties tegenwoordig leveren? Bij Vialle lijkt het op te houden bij 280 pk had ik begrepen -omdat de pomp niet meer vermogen kan leveren, de injectoren kunnen het wel aan door de 5 cilinders. Dit weerhoud mij er wat van om te gaan tunen. Het systeem schijnt wel over te schakelen op benzine bij (te) hoge vermogens, wat misschien wel weer gunstig is voor de klepslijtage.