Alleen dacht ik dat je de CEM niet (zelf) kan kraken met VDASH bij een P2 chassis Volvo (ik krijg in ieder geval de melding dat ik mijn CEM moet opsturen of zelf gaan lopen Oeps met een of andere chip reader )
Een ding heeft geen aandacht gekregen, dat is het juridische zo je wilt wettelijke aspect.
Met dit soort wijzigingen voldoet de auto niet meer aan de EU type goedkeuring.
Dat kan gevolgen hebben voor de verzekerings dekking.
Dat deze optie op latere modellen is aangebacht en goedgekeurd is niet van belang.
Er wordt verschillend gehandhaafd op dit gebied. In Duitsland moeten wijzigingen goegekeurd en aangemeld zijn op het kentekenbewijs.
Zo niet is de WA verzekering niet geldig.
Ik denk dat iedereen hier oud en vertandig genoeg is om die keuze en eventuele bijbehorende consequenties (die sterk overdreven zijn) op zich te nemen.
Theoretisch gezien vervalt je typegoedkeur al als je je stadslicht voor een LED lampje vervangt... Maar gelukkig loopt het allemaal niet in zo'n vaart....
Alleen dacht ik dat je de CEM niet (zelf) kan kraken met VDASH bij een P2 chassis Volvo (ik krijg in ieder geval de melding dat ik mijn CEM moet opsturen of zelf gaan lopen Oeps met een of andere chip reader )
P2 chassis weet ik niet uit mijn hoofd. Eerlijk gezegd dacht ik dat jij ook p3 had. Ik zal morgen eens zoeken of ik meer kan vinden.
Een ding heeft geen aandacht gekregen, dat is het juridische zo je wilt wettelijke aspect.
Met dit soort wijzigingen voldoet de auto niet meer aan de EU type goedkeuring.
Dat kan gevolgen hebben voor de verzekerings dekking.
Dat deze optie op latere modellen is aangebacht e is niet van belang.
Er wordt verschillend gehandhaafd op dit gebied. In Duitsland moeten wijzigingen goegekeurd en aangemeld zijn op het kentekenbewijs.
Zo niet is de WA verzekering niet geldig.
Zucht,
Wat net aangegeven is: Leds of aftermarket xenon plaatsen is een schending van de conformiteit van het voertuig omdat de hardware niet een wettelijke samenstelling heeft en een meestal ruk lichtbeeld geeft.
Activeren van DRL dat exact hetzelfde functioneert als standaard is gewoon legaal.
Of wil je nu stellen dat al die aftermarket 3e remlichten die er jaren geleden werden opgebouwd hebben geleid tot het vrijpleiten van veroorzakers van kop-staart aanrijden omdat het middelste lampje “illegaal” was?
Alleen dacht ik dat je de CEM niet (zelf) kan kraken met VDASH bij een P2 chassis Volvo (ik krijg in ieder geval de melding dat ik mijn CEM moet opsturen of zelf gaan lopen Oeps met een of andere chip reader )
Precies dat, ben inderdaad op zoek naar hoe je de PIN code kan krijgen. In ieder geval dank voor de moeite tot nu toe.
Alleen dacht ik dat je de CEM niet (zelf) kan kraken met VDASH bij een P2 chassis Volvo (ik krijg in ieder geval de melding dat ik mijn CEM moet opsturen of zelf gaan lopen Oeps met een of andere chip reader )
P2 chassis weet ik niet uit mijn hoofd. Eerlijk gezegd dacht ik dat jij ook p3 had. Ik zal morgen eens zoeken of ik meer kan vinden.
Als je de volgende link bekijkt zou het voor de p2 ook mogelijk zijn om met de Dice en het online programma de code te kraken.
Op de website hebben ze in de webshop ook een tool in het assortiment die dit schijnbaar ook kan. Misschien dat Tuners zoals Obbe hiervan gebruik maken om de demonteerde ECM / CEM te kraken voorafgaand aan een aanpassingen