Dag,
eigenlijk zou ik me weer eens moeten voorstellen, maar heb dat in 2012 (!) en 2016 al eens gedaan bij de aanschaf van een V70n. Na dat voorstellen zeker veel op het forum gelezen en geleerd, maar ben niet zo'n poster. De eerste was een 170 pk benzine, de tweede een diesel. De auto's gingen voor 'hun tijd' weg - ze rijden beiden nog steeds- de laatste omdat ik veel minder auto reed door prepensioen en diesel gewoon te duur werd. Pensioen betekende ook tijd voor (nog) leukere dingen en heb daarom een zeilboot gebouwd die we kunnen traileren naar plaatsen waar we graag willen varen. Alleen dan moet je wel een auto hebben met enige trekkracht. En die heeft mijn huidige auto niet.
Daarom opnieuw een V70n aangeschaft, want ik vind het zowat de mooiste auto die er rondrijdt. Eentje die motorisch goed moet zijn met voldoende pk's en koppel. Die heb ik gevonden in een 2002 T5 manual met de 2.3 motor met 300.000 op de teller. Heerlijke motor, net voorzien van een nieuwe distributieriem en flinke onderhoudsbeurt. De wagen is zeker geen trailer queen (die moet 'ie immers trekken;), dus die ga ik in de loop der tijd al hobbyend wel opknappen bij een vriend die carrosserie werker en spuiter is.
Maar ik heb ondertussen wel een eerste vraag. Bij het en van de zekeringen viel me op dat er twee referenties zijn bij de wagen: het instructieboekje en een sticker op het afdekpaneeltje bij het zekeringenkastje bij het stuur. Sommige zekeringen kloppen niet met de opgave in het boekje, of niet met die van de sticker op het afdekpaneeltje bij de zekeringkast, of met geen van beiden. Dat er geen zekeringen zitten tbv een accessoire die de auto niet heeft, snap ik, maar de andere afwijkingen (met name de mate van de zekeringsweerstand verschilt) zijn mij niet duidelijk
Ik heb het juiste instructieboekje (qua jaar/uitgave) bij de wagen, dat dus in sommige opzichten verschilt met de sticker van het afdekpaneeltje, waarvan ik dan ook maar aan moet nemen dat dit het originele afdekplaatje is. Welke van beide kan ik volgens jullie het beste aanhouden?
Alvast dank,
Rolf
eigenlijk zou ik me weer eens moeten voorstellen, maar heb dat in 2012 (!) en 2016 al eens gedaan bij de aanschaf van een V70n. Na dat voorstellen zeker veel op het forum gelezen en geleerd, maar ben niet zo'n poster. De eerste was een 170 pk benzine, de tweede een diesel. De auto's gingen voor 'hun tijd' weg - ze rijden beiden nog steeds- de laatste omdat ik veel minder auto reed door prepensioen en diesel gewoon te duur werd. Pensioen betekende ook tijd voor (nog) leukere dingen en heb daarom een zeilboot gebouwd die we kunnen traileren naar plaatsen waar we graag willen varen. Alleen dan moet je wel een auto hebben met enige trekkracht. En die heeft mijn huidige auto niet.
Daarom opnieuw een V70n aangeschaft, want ik vind het zowat de mooiste auto die er rondrijdt. Eentje die motorisch goed moet zijn met voldoende pk's en koppel. Die heb ik gevonden in een 2002 T5 manual met de 2.3 motor met 300.000 op de teller. Heerlijke motor, net voorzien van een nieuwe distributieriem en flinke onderhoudsbeurt. De wagen is zeker geen trailer queen (die moet 'ie immers trekken;), dus die ga ik in de loop der tijd al hobbyend wel opknappen bij een vriend die carrosserie werker en spuiter is.
Maar ik heb ondertussen wel een eerste vraag. Bij het en van de zekeringen viel me op dat er twee referenties zijn bij de wagen: het instructieboekje en een sticker op het afdekpaneeltje bij het zekeringenkastje bij het stuur. Sommige zekeringen kloppen niet met de opgave in het boekje, of niet met die van de sticker op het afdekpaneeltje bij de zekeringkast, of met geen van beiden. Dat er geen zekeringen zitten tbv een accessoire die de auto niet heeft, snap ik, maar de andere afwijkingen (met name de mate van de zekeringsweerstand verschilt) zijn mij niet duidelijk
Ik heb het juiste instructieboekje (qua jaar/uitgave) bij de wagen, dat dus in sommige opzichten verschilt met de sticker van het afdekpaneeltje, waarvan ik dan ook maar aan moet nemen dat dit het originele afdekplaatje is. Welke van beide kan ik volgens jullie het beste aanhouden?
Alvast dank,
Rolf