Goedemiddag allemaal,
Had vandaag een afspraak bij de garage om een 16T turbo in te bouwen, de oude van de 2.4T zit er al in sinds hij geboren is dus na een kwart miljoen had ik het idee dat die wat minder is geworden.
Meteen maar een met iets meer vermogen, waarom ook niet.
De monteur belde me vandaag om te vertellen dat er ook werd geadviseerd om de buizen voor de intercooler te vervangen en de carterpan.
Nou prima, alleen bleek bij inspectie dat de intercooler ook lek is, (verbruikte ook wel veel koelvloeistof inderdaad)
Dus advies, alles nieuw.
Ik zit nu alleen een beetje te twijfelen. Een standaard intercooler heb je voor 150-200 euro, een upgrade voor 550-600 (do88)
Ik heb straks ook een ipd downpipe, groene injectoren en dus een hybrid 16T.
Ik verwacht zo tussen de 260 en de 280pk uit te komen.
Ik was niet van plan om dat vermogen regelmatig aan te spreken, en ik ga er ook niet mee op circuit ofzo.
Maar gewoon voor af en toe.
De automaat is de 5speed en van wat ik heb begrepen is 350-380nm wel de Max.
Dus heel veel meer vermogen zal ook niet mogelijk zijn vermoed ik.
Echter vraag ik me nu af, is het de vierhonderd euro waard om een intercooler upgrade te doen?
Wat denken jullie.
Had vandaag een afspraak bij de garage om een 16T turbo in te bouwen, de oude van de 2.4T zit er al in sinds hij geboren is dus na een kwart miljoen had ik het idee dat die wat minder is geworden.
Meteen maar een met iets meer vermogen, waarom ook niet.
De monteur belde me vandaag om te vertellen dat er ook werd geadviseerd om de buizen voor de intercooler te vervangen en de carterpan.
Nou prima, alleen bleek bij inspectie dat de intercooler ook lek is, (verbruikte ook wel veel koelvloeistof inderdaad)
Dus advies, alles nieuw.
Ik zit nu alleen een beetje te twijfelen. Een standaard intercooler heb je voor 150-200 euro, een upgrade voor 550-600 (do88)
Ik heb straks ook een ipd downpipe, groene injectoren en dus een hybrid 16T.
Ik verwacht zo tussen de 260 en de 280pk uit te komen.
Ik was niet van plan om dat vermogen regelmatig aan te spreken, en ik ga er ook niet mee op circuit ofzo.
Maar gewoon voor af en toe.
De automaat is de 5speed en van wat ik heb begrepen is 350-380nm wel de Max.
Dus heel veel meer vermogen zal ook niet mogelijk zijn vermoed ik.
Echter vraag ik me nu af, is het de vierhonderd euro waard om een intercooler upgrade te doen?
Wat denken jullie.