Nee de back-cam heb ik niet besteld.
Eerst maar eens kijken of we dit werkend krijgen
Quote door bartv70
Die zocht ik ook 2 jaar terug, niet te vinden (wel een voor ca.250 euro, dat vond ik te duur)
Deze zou ik ook wel willen proberen, mooi weggewerkt.
Ben benieuwd!
Heb je ook de back-cam?
Quote door prins_kevin
Zojuist een dashcam bestel voor de V70 M12
Ben erg benieuwd ze hadden hem ook aangesloten op het scherm in de wagen. Is met WiFi en memorystick
Jasper, snap ik, maar had je origineel al sensoren erin?
Ik namelijk niet, maar ben benieuwd of ik ze er achteraf in kan maken, zit er al bedrading voorbereid of kan ik beter af met een after market setje?
Barry
Quote door Jasper79
Heb hem binnen maar moet nog "even" de bumper eraf halen.
Staat op mijn inmiddels groeiende lijstje met "even"
...
Ten slotte nog de remolie -pen. Wat een baggerding
Stop hem erin, druk het knopje en mijn 8 jaar oude remvloeistof is prima. (het ON/OFF ledje en het testledje zijn aan, rest is uit).
Duw ik hem iets dieper: gaat ook het derde LEDje aan. Nog wat dieper, ook de 4e aan. Hele pennen onder 'water', ook laatste LEDje aan. Dus is is de olie nu prima of levensgevaarlijk???
Ze zijn inderdaad niet zo best. Bij mij brak het plastic waar de pinnetjes in zitten. Het is ook meer een gimmick dan iets waar ik volledig op vertrouw. Maar ik hing de pen in de remolie van m'n Lada en daar gingen alle lampjes branden. En dat klopt ook wel, want er zwommen nog net geen visjes in. In mijn andere auto's klopte het ook wel redelijk qua leeftijd en indicatie.
met mijn 2005 volo heb ik voldoende aan de goedkope 56,80€ dice?
De Dice komt met software, al wordt het gebruik van die software afgeraden.
De Vida software is her en der te verkrijgen. Ik gebruik er een met een Vida VM op een Linux laptop, werkt prima.
De dashcam is gearriveerd. En ik moet zeggen fantastisch! De dashcam vervangt onderdeel 31218531dat is een deel van de afwerking van de binnenspiegel de draden zijn lang genoeg om via het hemeltje via de raamstijl naar de zekering kast bij de passagiers kant te komen.
Daar waren nog 2 vrije zekering houders 1 constant en de ander geschakeld.
Al met al 1 uur hobbyen even de app TimaCam geïnstalleerd en het werkt.
Zeker een aanrader
Quote door prins_kevin
Nee de back-cam heb ik niet besteld.
Eerst maar eens kijken of we dit werkend krijgen
Quote door bartv70
Die zocht ik ook 2 jaar terug, niet te vinden (wel een voor ca.250 euro, dat vond ik te duur)
Deze zou ik ook wel willen proberen, mooi weggewerkt.
Ben benieuwd!
Heb je ook de back-cam?
Quote door prins_kevin
Zojuist een dashcam bestel voor de V70 M12
Ben erg benieuwd ze hadden hem ook aangesloten op het scherm in de wagen. Is met WiFi en memorystick
Als dashcam, ook voor de vrachtwagen heb ik nu deze.
En werkt echt verassend goed,
Heel mooi klein, alleen even zoeken om de taal te veranderen.
In het chinees waren de menu’s niet zo duidelijk, maar eenmaal op zijn engels, geen klachten.
De Vida software is her en der te verkrijgen. Ik gebruik er een met een Vida VM op een Linux laptop, werkt prima.
Dus : linkje op aliexpress volstaat? 56,80€ ? Dan kan ik inderdaad elders de software vinden of met VDash verder werken.
Dus : linkje op aliexpress volstaat? 56,80€ ? Dan kan ik inderdaad elders de software vinden of met VDash verder werken.
Je hebt alleen nog kans dat de douane hem eruit vist en dat je invoerkosten moet betalen.
Een aantal eerder genoemde dingen heb ik ook besteld. Voor verlichting diverse ledjes besteld maar op kentekenplaatverlichting na geven ze allemaal foutmelding. Ik heb nog wel felle rode ledjes als remlicht. Er komt dan wel even een foutmelding maar ze geven een stuk meer licht dan standaard dus voor de veiligheid hou ik die er in. Al twee keer mee door de APK gekomen. Met ruitenwissers slechte ervaring. De siliconen modellen bleken toch niet zo siliconen te zijn en ben weer terug bij Bosch die wel wat duurder is maar gewoon goed zijn werk doet. Voor de APK heb ik de originele Xeon-lampen ook vervangen door die van de eerder genoemde link. Links had ik al bijna twee jaar af en toe geknipper. Gelukkig was het niet de ballast. Zitten er nu 2,5 maand in dus kan weinig zeggen over de levensduur maar vertrouw erop dat dat nog wel goed blijft gaan. Was wat werk om er bij te komen.