Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

V70N s60 s80 etc

Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

· 
Posted: 22.09.2016 - 22:17  ·  #256
Is er al enig nieuws te melden over de ervaringen?

Is het verschil duidelijk merkbaar?
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 07:29  ·  #257
Quote door Turbodesk

Is er al enig nieuws te melden over de ervaringen?

Is het verschil duidelijk merkbaar?

Ja, verschil is merkbaar, vooral het onderstuur is minder. Ook minder gevoelig voor spoorvorming. Auto geeft meer het gevoel dat voor- en achterzijde hetzelfde van plan zijn, om het zo maar te zeggen.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 08:25  ·  #258
Quote door Arnoud_

Ik heb ondertussen de achterste VPB voorzien van een paar lagen mat zwarte Hammerite en die ligt sinds gisteren heeeeeel langzaam te drogen. Zal wel een klusje voor volgende week worden.

De voorste past echt niet. Geen idee of het komt doordat de auto misschien toch niet helemaal recht is (ik weet dat hij in 2004 een flinke opdoffer gehad heeft, genoeg om onder de stoelen bij demontage zwart gelaagd glas terug te vinden van een verbrijzeld zonnedak) of dat de ene S60/V70 de andere toch net niet is, maar passen doet hij daar echt niet.

Binnenkort met Bas maar een keer afspreken om te kijken hoe we dat kunnen oplossen.

Bas had idd paar extra uitgeboorde liggen, op zijn advies heb ik die ook maar meegenomen. Veel Volvo's zijn toch niet helemaal recht blijkbaar. Ik had ook geen idee of mijn auto een of meerder aanrijdingen heeft gehad voordat ik hem kocht..

Deze VPB paste aan de voorkant in elk geval uitstekend, de achterste minder goed, die moet wellicht ook nog uitgeboord worden of ik laat hem weg. (iemand interesse?) :bandit:

--> ik vond het effect van de voorste VPB het grootst, bochtjes gaan beter, de auto "zet" zich lekkerder in een bocht, deed me weer een klein beetje aan mijn vorige auto Peugeot 206 (gti) denken...
DJ
Arnoud_
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 08:36  ·  #259
Volgens mij is bij mij de stang tussen de veerpoten te lang. Als ik hem rechts uitlijn zodat de bevestigingsplaat om de verhoging in de veerpoot valt, kom ik aan de andere kant lang niet uit:

Daardoor ligt hij links bovenop die verhoging en is het onmogelijk de schroeven vast te krijgen.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 08:47  ·  #260
Hi Arnoud, ik zie het. Dat is idd niet goed. Bij mij ziet het er anders uit, Ik zal proberen 2 detail foto's te maken begin van de avond (daarna moet ik snel weg om te sporten..)

Bij mij past het beter, niet helemaal fantastisch maar kon de 4 bouten redelijk mooi vastmaken. Of deze stang is idd te lang/krom of je auto...? :'(

DJ

PS. Ik heb gewoon zwarte Motip hittebestendige verf gebruikt, 9 euro bij de Gamma.. is binnen 30 min droog en na een uurtje gemonteerd.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 09:33  ·  #261
Ik heb de hittebestendige verf ook beetgehad, maar volgens mij las ik op de verpakking dat je voor blijvende uitharding er voor moest zorgen dat je het geverfde een aantal uren op 165 graden moest verwarmen, en ik zag niet direct hoe ik de VPB in mijn oven ging krijgen :-)

De Hammerite is droog hoor, maar nog niet uitgehard. Dus ik wacht nog wel een paar daagjes om te voorkomen dat ik de verflaag tijdens de montage beschadig.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 10:16  ·  #262
Haha :-) Ja dat had ik ook gelezen op het spuitbusje, maar vond het niet zo spannend.
De kans dat die brug beschadigd met normaal gebruik / sleutelwerkzaamheden is redelijk klein vond ik.

Ik heb niet voor normale verf gekozen omdat die niet heter dan 40-50 graden mocht worden en ik had het idee dat het wel iets warmer werd daar in het vooronder :bandit:

Maar ik ben dan ook niet zo heel erg precies wat mijn auto betreft, gewoon een beetje lak erover ivm roest en klaar.
(Ik heb in het verleden paar keer een auto in de prak gereden en dan kom je erachter dat het allemaal relatief is -al die mooie dingen die je aan op/aan je auto hebt zitten- .. :shame: 🇳🇴 ) Als je auto dan bv total loss is, mag je er niet meer aankomen en ben je die kwijt!

Inmiddels ben ik wat wilde haren kwijt denk ik, zelfs geen snelheidsboetes gehad afgelopen jaren, maar dat is een andere discussie. <_<
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.09.2016 - 10:59  ·  #263
Quote door Arnoud_

Volgens mij is bij mij de stang tussen de veerpoten te lang. Als ik hem rechts uitlijn zodat de bevestigingsplaat om de verhoging in de veerpoot valt, kom ik aan de andere kant lang niet uit:

Daardoor ligt hij links bovenop die verhoging en is het onmogelijk de schroeven vast te krijgen.

Ik heb hier het zelfde probleem,voor past ie echt voor geen meter. :bandit:
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 24.09.2016 - 12:00  ·  #264
Net nog eens even gekeken, als de hoek van de steunen iets scherper zou zijn (beetje verbuigen misschien, gaat dat?) en de gehele vpb een cm korter is, past ie perfect volgens mij.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.09.2016 - 12:17  ·  #265
Edit: Ik heb 'm voor aangepast door de las iets bij te slijpen/vijlen.
De las was net te dik waardoor de originele moer er niet oppaste,dat is nu dan opgelost.
Achter paste de VPB zonder meer in één keer. :thumb:
jevedewe
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.09.2016 - 07:58  ·  #266
Ik heb een setje VPB-en gekocht. Voorzijde heb ik al gemonteerd, past redelijk. Achter heb ik nog niet gemonteerd. Denk het verschil te merken, stuurt wat strakker nu. Heb hem voorlopig nog niet gespoten. Roesten doet ie onder de motorkap toch niet echt denk ik. Heb de motorkap altijd dicht bij regen.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.09.2016 - 19:00  ·  #267
Arnoud, hierbij alsnog de foto's .. afgelopen weekend was ik nogal veel weg..
Ik hoop dat je er uitkomt.
DJ
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 27.09.2016 - 20:21  ·  #268
Dank voor de plaatjes, en nee, zo krijg ik hem er echt niet tussen. Net alsof de VPB een centimeter of twee te lang is...

Achter heb ik hem er ondertussen in zitten:

En meteen een mooi hoekje achterin de kofferbak gecreeerd zo waar de paraplu's en het statief mooi permanent achter kunnen liggen zonder rond te rollen in de kofferbak :-)

Ik heb uiteindelijk toch nog wat moeten vijlen aan één van de schroefgaten, want hij paste nèt niet.

Alleen was ik niet helemaal zeker van het aanhaal moment van die bouten achter. Niet helemaal duidelijk welke bouten ze precies in VIDA bedoelden. Moeten die achter nu met 25 of 60Nm vastgezet worden?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 02.10.2016 - 21:25  ·  #269
25 nm
FreddyNL
VolvoV70forum member
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 03.10.2016 - 20:19  ·  #270
Quote door Arnoud_

Dank voor de plaatjes, en nee, zo krijg ik hem er echt niet tussen. Net alsof de VPB een centimeter of twee te lang is...

Achter heb ik hem er ondertussen in zitten:

En meteen een mooi hoekje achterin de kofferbak gecreeerd zo waar de paraplu's en het statief mooi permanent achter kunnen liggen zonder rond te rollen in de kofferbak :-)

Ik heb uiteindelijk toch nog wat moeten vijlen aan één van de schroefgaten, want hij paste nèt niet.

Alleen was ik niet helemaal zeker van het aanhaal moment van die bouten achter. Niet helemaal duidelijk welke bouten ze precies in VIDA bedoelden. Moeten die achter nu met 25 of 60Nm vastgezet worden?

Als je wil kan ik eerdaags een meetlint pakken en opmeten hoe breed mijn S60 onder de kap is.
Is altijd schadevrij geweest.

Voor de achterbrug heb ik inderdaad ook 1 gat groter moeten maken waardoor het precies past.

Selected quotes for multi-quoting:   0