Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

V70N s60 s80 etc

 
 
 
 
 
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 55
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 24.06.2016 - 22:49  ·  #91
Zie inmiddels je foto. Lijkt wel heel dicht langs elkaar te lopen. :'( Vooral tpv aangelaste plaat van de motorsteun.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 24.06.2016 - 22:52  ·  #92
Het kan allemaal net.
Het VIN nummer is overigens niet meer te zien, lees lezen.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2080
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 24.06.2016 - 22:57  ·  #93
De foto van die VPB die dus geplaatst wordt is de aanleiding dat ik erover begon.

verkopende partij adviseert het zelfs :

"We also highly recommend installation of our Strut Bar Conversion Kit, to minimize potential contact between the engine brace and the strut brace caused by engine movement."

bron:
http://www.vivaperformance.com/strut-tower-brace-s60-v70/

edit: uiteraard willen ze verkopen, dus adviseren ze het, maar ik denk dat Bas dat wel weer even komt testen wanneer concept 1 VPB voorkant af is :)
hsvt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westerkwartier (Gr)
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 24.06.2016 - 23:05  ·  #94
Quote door Volvomannen

@hsvt, dat is nu juist wat V70R^2 bedoelt; De motorsteun kantelt/beweegt in zijn rubbers, en kan dan dus tegen de daar achterlangs geplaatste VPB aan tikken. Dat is inderdaad niet de bedoeling. Wil ik ook absoluut niet hebben.

Ik ken de ipd kit niet, maar vind eigenlijk dat er gewoon genoeg ruimte moet zijn om het goed te laten werken zonder dat je nog aanvullende modificaties nodig hebt.


Zie het nu ook. Er overheen gelezen. :'(

Maar dan moet hij iets hoger of verder richting voorruit geplaatst worden. Of is die ruimte er niet?
Anders ten plaatse van de aangepaste plaat de koker "verjongen".
We hebben tenslotte een eigen constructeur. :D

Misschien is die andere wel gemaakt waar de testauto ipd steunen had ipv de originele.
De ipd steunen zorgen ervoor dat de montagepunten van de motorsteunbalk stugger/stabieler wordt, met het idee dat het dan een VPB wordt.
Ik hen wel verhalen gehoord dat er dan meer trillingen van de motor doorgeven wordt aan het chassis.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2080
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 24.06.2016 - 23:10  ·  #95
Trillingen vielen reuze mee, daar er nogsteeds twee rubbers overblijven in de constructie.

De classic had ik voorzien van PU bussen in die reactie steun, dat was echt een factor 5 aan geluids/trilling toename. In dat opzicht is de V70N een stuk beter (comfortabeler) gebleven.
hsvt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westerkwartier (Gr)
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 24.06.2016 - 23:28  ·  #96
Trillingen vallen mee dus met de ipd steunen.
Maar zou jammer zijn als die er ook bij aangeschaft moeten worden.
Die twee kleine steunen zijn duurder dan de complete set bij TS.
Sportsman500
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 25.06.2016 - 00:17  ·  #97
Quote door V70R^2

De foto van die VPB die dus geplaatst wordt is de aanleiding dat ik erover begon.

verkopende partij adviseert het zelfs :

"We also highly recommend installation of our Strut Bar Conversion Kit, to minimize potential contact between the engine brace and the strut brace caused by engine movement."

bron:
http://www.vivaperformance.com/strut-tower-brace-s60-v70/

edit: uiteraard willen ze verkopen, dus adviseren ze het, maar ik denk dat Bas dat wel weer even komt testen wanneer concept 1 VPB voorkant af is :)

Idd zodra de eerste klaar is kom ik weer langs :-) en het wordt wel even testen natuurlijk
Sportsman500
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 25.06.2016 - 00:23  ·  #98
Voor de voorste vpb hangt het natuurlijk van de breedte van de balk af en de ruimte is heel erg beperkt

Maar nu is de vraag aan degene die voor een brug hebben die niet tegen de motorsteun en motorkap tikt.
Is iemand bereid zijn brug even af te staan voor een paar uurtjes voor de afmetingen? Hoef natuurlijk niet voor niets.
Sportsman500
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 61
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 25.06.2016 - 00:39  ·  #99
De veerpootbruggen achter zijn klaar voor de v70 N, Begin volgende week zal ik foto's plaatsen. :thumb: :yes:
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeist
Leeftijd: 55
Berichten: 332
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 25.06.2016 - 09:27  ·  #100
Ik denk dat zo'n ipd kit bij diesel wèl voor véél meer trilling en geluid in carrosserie zorgt. No go dus.
Bijkomend nadeel: de heftigere trilling van de diesel vereist dus ook meer bewegingsruimte tussen motorsteun en vpb. :'(
hsvt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westerkwartier (Gr)
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 25.06.2016 - 10:10  ·  #101
Met testen even de steun naar motor losmaken.
Dan kun je de motorsteunbalk maximaal heen en weer bewegen.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3249
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 25.06.2016 - 10:10  ·  #102
Quote door Sportsman500

Voor de voorste vpb hangt het natuurlijk van de breedte van de balk af en de ruimte is heel erg beperkt

Maar nu is de vraag aan degene die voor een brug hebben die niet tegen de motorsteun en motorkap tikt.
Is iemand bereid zijn brug even af te staan voor een paar uurtjes voor de afmetingen? Hoef natuurlijk niet voor niets.


Ik zit in Zevenaar, niet ver voor jou.
Be my guest.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 76
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 25.06.2016 - 21:28  ·  #103
Quote door PvL

Quote door Sportsman500

Voor de voorste vpb hangt het natuurlijk van de breedte van de balk af en de ruimte is heel erg beperkt

Maar nu is de vraag aan degene die voor een brug hebben die niet tegen de motorsteun en motorkap tikt.
Is iemand bereid zijn brug even af te staan voor een paar uurtjes voor de afmetingen? Hoef natuurlijk niet voor niets.


Ik zit in Zevenaar, niet ver voor jou.
Be my guest.

Bij mij liggen veerpootbrug en motorsteun heel dicht tegen elkaar. Heb er om te testen zelfs een tijdje folie tussen gehangen. Geen enkele tekening op de folie waargenomen. Maar mijn motorsteun is erg stijf vanwege PU in de steunen rondom.
Overigens is de vpb in glanzend hamerite zwart gespoten, zelfde kleur als de motorsteun.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 25.06.2016 - 21:52  ·  #104
Folke,

Ervaar je een wezenlijk verschil met die steun?
Heb je er achter ook een?
hsvt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westerkwartier (Gr)
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Interessepeiling veerpootbrug achter v70n s60

 · 
Posted: 25.06.2016 - 22:03  ·  #105
@ Folke.
Zit deze maar aan 1 bout van de veerpootlager vast?

Ik heb vanmiddag eens onder de kap gekeken naar de situatie.
En even een stuk buis op deze plaats gelegd, is inderdaad niet veel ruimte.
Buis moest op twee plaatsen een beetje gebogen worden om de kap dicht te krijgen.
Dit is wel jammer, hierdoor verliest hij toch iets van de sterkte.
Moeilijkste is de bevestiging aan de veerboten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0