Interieur maximaal plat Ikea kast

Barto
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 51
Subject:

Interieur maximaal plat Ikea kast

· 
Posted: 21.11.2021 - 09:46  ·  #1
Goedemorgen forummers,

Hoe krijg ik een zo plat mogelijk interieur om een ikea kast (in de platte verpakking) te kunnen vervoeren?

De verpakking van de kast is 2.36 meter.

De Volvo is een V70 2.0T. Uit 2007.

Met de achterbank plat gaat de bijrijders stoel niet plat genoeg naar achter.
De bijrijdersstoel gaat nauwelijks plat naar voren.
De hoofdsteun van de bijrijdersstoel lijkt niet losgekoppeld te kunnen worden.

Deze twee Zweden moeten toch eea op elkaar afgestemd hebben?

Graag hoor ik jullie tips en ervaring

Gr Barto
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Interieur maximaal plat Ikea kast

· 
Posted: 21.11.2021 - 10:05  ·  #2
Aan de achterzijde van de zitting, onderaan de rugleuning dus, zitten 2 haken/knoppen die je in kunt drukken. Hierdoor kan de rugleuning naar voren geklapt worden. Dit geldt voor de bijrijdersstoel.
Misschien helpt dat afdoende.
aelse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 21.11.2021 - 10:09  ·  #3
Ga er even van uit dat dit een V70 II is.
Geen idee of dit voor de nieuwere types ook geld.

Zoals ik een soortgelijk pakket vervoerd heb:
Met achterbank nog in opgeklapte positie, de passagiersstoel zo ver mogelijk naar achteren.
Aan de achterzijde zitten twee hendeltjes aan de onderzijde van de passagiersstoel. Door deze te bedienen kun je de rugleuning van de stoel naar voren klappen en, met hoofdsteun compleet, onder het dashboard kastje schuiven door de stoel nu naar voren te schuiven.
Daarna de achterbak neerklappen zonder de achterzitting omhoog te halen.
Dat is het vlakste laadoppervlakte die ik kon verkrijgen zonder stoelen of banken te verwijderen.
Verpakking van 2,36mtr gaat dan passen.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 21.11.2021 - 10:25  ·  #4
Precies dat. Op die manier vervoer ik mn longboard (surfplank) van maar liefst 3 meter. En ja dat past perfect :-)
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 21.11.2021 - 10:46  ·  #5
Bij de V70N die ik had haalde ik regelmatig de zitting van de achterbank eruit, die kun je losklikken als die omgeklapt staat en dan pak je die eruit. En dan idd de passagiersstoel naar voren klappen zodat je een lange laadvloer over houdt. Zo ook grote Ikea dozen en bureaubladen vervoerd.
En vlgs mij moet ook nog bij de V70N de hoofdsteun van de voorstoel te verwijderen zijn door aan de achterkant van de stoel bovenaan net onder de rand 2 knopjes in te drukken, dan kan de hoofdsteun eruit genomen worden. Het is ff zoeken maar je voelt de knopjes door de bekleding heen. Succes!

Helaas is Volvo met de omklap mogelijkheid van de passagiers stoel gestopt. Mijn broer heeft een XC40 en we bekeken daar ook die mogelijkheid en konden dit niet vinden. De Volvo dealer vertelde mijn broer dat Volvo hier mee gestopt is. Ook de hoofdsteun is niet meer te verwijderen. Jammer.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 21.11.2021 - 13:43  ·  #6
Ik ben veel bezig met meubelmaken en krijg MDf platen van 60x305 (1 keer in de lengte gezaagd) achterin de S60 met de achterklep dicht.
Zoals al geschreven, de voorstoel naar voren klappen en dan de achterbank naar voren klappen.
Wel even kijken hoe breed het pakket is, maar 65cm moet zeker passen.
Ik zou wel even een handdoek op je dashboard leggen zodat er niets beschadigd.
Barto
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 21.11.2021 - 20:45  ·  #7
Hartelijk dank allemaal voor de gegeven oplossing. Perfect. Opgelost! De kracht van het forum.

Het ging inderdaad om een V70, uit 2007. Dus een V70N ook bekend als V70II.

Inderdaad, de twee haakjes onder de rug van de bijrijdersstoel maken het mogelijk om de stoel naar voren te klappen. Perfect voor mij.

De zitting van de achterbank kan naar voren geklapt worden. Dan zie je twee rode veiligheidshaakje. Als die verwijderd worden, kan de achterbank eruit. Vervolgens kan de rugleuning van de achterbank plat. Dat hoefde voor mij nu niet, maar er zit nog een verhuizing aan te komen. Nice to know!

Dank dank allen. Misschien ga ik binnenkort wel tafels verhuizen of surfen. Gewoon omdat het kan.

Vr gr Barto
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.11.2021 - 21:10  ·  #8
Door die rode haakjes naar voren te klappen komt de vergrendeling los en neem je de zitting er zo uit, die weegt amper iets. Vaak gedaan omdat daardoor de laadvloer lager wordt.

Vanmiddag ook ff geprobeerd of bij mijn XC70NN / P3 de hoofdsteunen nog uitneembaar zijn en dat is het geval. Druk aan de onderkant van de uitstekende rand die op de achterkant van de rugleuningen zit met je duim van links naar rechts. Je voelt dan 2 inkepingen waarin de ontgrendel knopjes zitten. Even dieper indrukken en je kunt de hoofdsteunen omhoog eruit nemen.
Barto
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 21.11.2021 - 22:39  ·  #9
@ Willy: het systeem van de hoofdsteunen ken ik van andere auto's. Dat bedoel je toch? Mijn V70 heeft hoofdsteunen die helemaal geen systeem hebben. Er zitten wel twee metalen staafjes, per stoel, om de hoofdsteunen te verbinden met de stoelen, maar geen systeem om de hoofdsteunen los te maken. Dat hoeft denk ik ook niet omdat de bijrijdersstoel helemaal onder het dashboard kastje past.

Al met al. Dank!
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.11.2021 - 23:00  ·  #10
Quote door Barto

@ Willy: het systeem van de hoofdsteunen ken ik van andere auto's. Dat bedoel je toch? Mijn V70 heeft hoofdsteunen die helemaal geen systeem hebben. Er zitten wel twee metalen staafjes, per stoel, om de hoofdsteunen te verbinden met de stoelen, maar geen systeem om de hoofdsteunen los te maken. Dat hoeft denk ik ook niet omdat de bijrijdersstoel helemaal onder het dashboard kastje past.

Al met al. Dank!

Ik bedoel hier echt de hoofdsteunen van de voorstoelen. Die zijn niet in hoogte verstelbaar maar wel afneembaar zoals hierboven omschreven. En kijkende naar je 1e foto: als je dat gedaan had was het je gelukt om een lange lading over de naar achteren gedraaide rugleuning van de passagiers stoel te schuiven. De hoofdsteun had dan niet in de weg gezeten.
Ik zal morgen wat foto’s hiervan maken en die hier plaatsen. Dat maakt het duidelijk.
De hoofdsteunen van de voorstoelen waren al uitneembaar bij de 740 en 850 die ik heb gehad.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 22.11.2021 - 09:32  ·  #11
Ik heb op deze manier een partij hardhouten schuttingpalen van 2m70 vervoerd, paste precies. Geweldige auto, die V70.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.11.2021 - 09:35  ·  #12
De S80 heb ik het afgelopen weekend nog misbruikt voor een paar ritjes bouwmarkt. Gipsplaten vervoeren gaat perfect, bijrijdersstoel naar voren klappen en schuiven maar. Zolang het bij plaatwerk o.i.d. blijft kan je echt heel veel kwijt in een S80 (vanwege de lengte)
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Foto's verwijderen hoofdsteun

· 
Posted: 22.11.2021 - 12:07  ·  #13
Zoals beloofd hierbij een aantal foto's over de mogelijkheid de hoofdsteun te verwijderen.
Ik heb het idee dat niet iedereen deze mogelijkheid kent en die is ideaal als je lange dingen wil vervoeren.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0