Quote door K1aas
Kan het misschien ook zijn dat een temperatuur sensor defect is? Dat de auto denkt dat het interieur warm genoeg is en geen warmte er meer in pompt en dat de standkachel denkt dat ie ook niets hoeft doen en dat de koelvin in de war raakt door een verkeerde temperatuurwaarde?
De koelvin van de motor heeft niets van doen met de interieurtemperatuur, behalve als de airco wordt ingeschakeld.
Interieurtemperatuur en motortemperatuur hebben aparte sensoren.
Maak eerst de temperatuursensor voor het interieur eens schoon. Dat is een dun koperdraadje wat horizontaal achter de 3 sleufjes zit in het paneel met de verwarmingsknoppen. Schijn met een lampje in de sleufjes (bijv. die op je mobiel) en als je dan een pluis ziet zitten, kun je die er voorzichtig beetje bij beetje uitpulken met een naald. Wel heel voorzichtig, je bent niet de eerste die m zou slopen.
Daarna nog eens voorzichtig uitzuigen met de stofzuiger (eerst contact afzetten en sleutel eruit voor tenminste 10 minuten zodat het systeem in rust is), niet vol erop zetten maar een beetje open houden.
Systeem moet in rust zijn omdat achter de sensor een ventilatortje zit wat niet moet draaien (want die zuigt lucht aan en zou je tegenwerken met de stofzuiger)
Daarna kan je auto iig weer de interieurtemp goed meten en zo nodig aanpassen. Is een kleine actie en helpt altijd wat.
Toch is het in jouw geval waarschijnlijker dat je kachelradiator verstopt zit, lijkt mij.