Hallo,
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat de verwarming niet goed werkt binnen in mijn v70 (MY 2006, 2.4D Momentum).
Daarnaast is mijn standverwarming kapot gegaan.
Als eerste is nu de thermostaat vervangen omdat de temperatuur meter maar heel langzaam naar het midden liep en het midden nooit helemaal haalde. Met de nieuwe thermostaat loopt de meter nu sneller naar het midden en haalt het midden ook. Mijn probleem is echter niet opgelost: het wordt nog steeds niet echt warm.
Een paar constateringen:
- de lucht uit de vents is lauw en wordt niet veel warmer, ook als ik al een hele tijd aan het rijden ben
- de blazer blijft continue blazen en het interieur komt niet goed op temperatuur
- er komt mi voldoende lucht uit alle vents (beneden, midden en boven).
- mijn garagist merkte op dat het temperatuur verschil tussen ingaande slang (warm/heet) en de uitgaande slang (lauw) op de grilradiator erg groot is. Volgens hem is dit verschil normaal niet zo groot.
- de ventilator achter de grilradiator sprong gisteravond aan na 15 km rijden hoewel het buiten 2 gr was. later op de terugweg sprong hij niet aan.
- ingaande en uitgaande slangen naar binnenradiator zijn lauw en blijven dit ook na een langere rit.
Mijn vragen:
- wat is een normaal temp verschil tussen ingaande en uitgaande radiatorslang bij mijn V70? Heeft dit invloed op de interieur temp?
- is het normaal dat de grilradiator ventilator aan springt bij een buitentemp van 2 graden en dit niet altijd consequent doet?
- het lijkt er op dat de interieur kachel verstopt is. Hoe kun je dit het beste vaststellen zonder al te veel werk?
- zijn er andere dingen die ik zou moeten nalopen om vast te stellen wat precies aan de hand is?
- is het aan te raden om de standverwarming te laten repareren of is dat niet echt nodig?
Alvast bedankt voor de reacties.
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat de verwarming niet goed werkt binnen in mijn v70 (MY 2006, 2.4D Momentum).
Daarnaast is mijn standverwarming kapot gegaan.
Als eerste is nu de thermostaat vervangen omdat de temperatuur meter maar heel langzaam naar het midden liep en het midden nooit helemaal haalde. Met de nieuwe thermostaat loopt de meter nu sneller naar het midden en haalt het midden ook. Mijn probleem is echter niet opgelost: het wordt nog steeds niet echt warm.
Een paar constateringen:
- de lucht uit de vents is lauw en wordt niet veel warmer, ook als ik al een hele tijd aan het rijden ben
- de blazer blijft continue blazen en het interieur komt niet goed op temperatuur
- er komt mi voldoende lucht uit alle vents (beneden, midden en boven).
- mijn garagist merkte op dat het temperatuur verschil tussen ingaande slang (warm/heet) en de uitgaande slang (lauw) op de grilradiator erg groot is. Volgens hem is dit verschil normaal niet zo groot.
- de ventilator achter de grilradiator sprong gisteravond aan na 15 km rijden hoewel het buiten 2 gr was. later op de terugweg sprong hij niet aan.
- ingaande en uitgaande slangen naar binnenradiator zijn lauw en blijven dit ook na een langere rit.
Mijn vragen:
- wat is een normaal temp verschil tussen ingaande en uitgaande radiatorslang bij mijn V70? Heeft dit invloed op de interieur temp?
- is het normaal dat de grilradiator ventilator aan springt bij een buitentemp van 2 graden en dit niet altijd consequent doet?
- het lijkt er op dat de interieur kachel verstopt is. Hoe kun je dit het beste vaststellen zonder al te veel werk?
- zijn er andere dingen die ik zou moeten nalopen om vast te stellen wat precies aan de hand is?
- is het aan te raden om de standverwarming te laten repareren of is dat niet echt nodig?
Alvast bedankt voor de reacties.