In het kader van interviews met onze forumsponsoren, dit maal het woord aan Gery Slot.
De drijvende kracht achter GS Powerflush. Gepokt en gemazeld in de motorfietswereld tussen mannen als Boet van Dulmen, Wil Hartog, maar ook Kevin Schwantz en Graziano Rossi (ja de vader van….) en verbonden aan White Power (motorfiets vering en demping). In die hoedanigheid aan de wieg gestaan van de ontwikkeling van de “upside-down” voorvork van motorfietsen, trok Gery al snel van circuit naar circuit en nam soms wel eens een oudere Volvo mee naar huis, om de daarin liggende automaatbak van nieuwe olie te voorzien en die auto daarmee als herboren een nieuw leven te gunnen. In contacten met een Duitse ondernemer die stuurbekrachtigingen reviseerde door middelen van spoelen, ontstond ruim 7 jaar geleden het idee datzelfde proces in versnellingsbakken uit te voeren.
In samenwerking met de Kroon-olie verkooporganisatie werd het procedé geoptimaliseerd, waaraan Gery de naam “Powerflush” gaf. De eerste machines die dit procedé mogelijk maakten werden in eigen beheer en bij MMTS (Oldenzaal) en TPR (Ter Aar) geëxploiteerd. Hieruit werden de ervaringen opgedaan en verbeterd, zodanig dat ook de Kroon-olie organisatie belangstelling kreeg en machines ging kopen en exploiteren. Inmiddels zijn door GSPowerflush in Nederland bijna 650 machines gemaakt en verkocht aan o.a. 20 grotere Volvodealer-bedrijven, die na meerdere ervaringen meestal als termijn 60-80k kilometers voor een Powerflush hanteren, daar waar de fabrieksservice voorschrijft, dat de olie in de bak niet hoeft te worden vervangen. Op die manier het verschil makend tussen de betrokken Volvorijder die lang probleemloos met zijn auto wil rijden en datgene dat een leasemaatschappij eist, dat de exploitatiekosten gedurende de leasetermijn laag blijven. En daarmee de sores voor de 2e generatie gebruikers latend.
De machines worden steeds geoptimaliseerd en geperfectioneerd, zodanig dat nu ook de bakolie- en druk tijdens het proces kunnen worden gemeten. Aansluitstukken voor bijna alle automobielen leiden tot meer dan 55 verschillende aansluitmogelijkheden, waarmee de gehele markt van automaatbakken kan worden bediend. Omdat Gery steeds zelf ook flushes uitvoert (zo’n 750/jaar) ervaart hij direct waaraan behoefte is en wat de typische merkgebonden problemen kunnen zijn en hoe die op te lossen. BMW, Mercedes, Porsche, Renault, Peugeot, Citroen of Fiat, ze hebben allemaal geen geheimen meer als het over de transmissie gaat.
Ook tijdens meetings voert Gery vaak flushes uit voor aimabele prijzen, verschillende andere forumsponsoren hebben de kennis, ervaring en apparatuur voor het uitvoeren van een Powerflush meestal van de grote meester geleerd. De leden van ons forum zullen daar ook in de toekomst veel baat bij hebben. En om de leden van het forum daarvoor herkenbaar te maken; ook daarover is nagedacht en wordt mogelijk dit kalenderjaar nog geïmplementeerd.
GS Powerflush, Industrielaan 6A, 5405 AB, Uden
https://www.powerflush.nl
De drijvende kracht achter GS Powerflush. Gepokt en gemazeld in de motorfietswereld tussen mannen als Boet van Dulmen, Wil Hartog, maar ook Kevin Schwantz en Graziano Rossi (ja de vader van….) en verbonden aan White Power (motorfiets vering en demping). In die hoedanigheid aan de wieg gestaan van de ontwikkeling van de “upside-down” voorvork van motorfietsen, trok Gery al snel van circuit naar circuit en nam soms wel eens een oudere Volvo mee naar huis, om de daarin liggende automaatbak van nieuwe olie te voorzien en die auto daarmee als herboren een nieuw leven te gunnen. In contacten met een Duitse ondernemer die stuurbekrachtigingen reviseerde door middelen van spoelen, ontstond ruim 7 jaar geleden het idee datzelfde proces in versnellingsbakken uit te voeren.
In samenwerking met de Kroon-olie verkooporganisatie werd het procedé geoptimaliseerd, waaraan Gery de naam “Powerflush” gaf. De eerste machines die dit procedé mogelijk maakten werden in eigen beheer en bij MMTS (Oldenzaal) en TPR (Ter Aar) geëxploiteerd. Hieruit werden de ervaringen opgedaan en verbeterd, zodanig dat ook de Kroon-olie organisatie belangstelling kreeg en machines ging kopen en exploiteren. Inmiddels zijn door GSPowerflush in Nederland bijna 650 machines gemaakt en verkocht aan o.a. 20 grotere Volvodealer-bedrijven, die na meerdere ervaringen meestal als termijn 60-80k kilometers voor een Powerflush hanteren, daar waar de fabrieksservice voorschrijft, dat de olie in de bak niet hoeft te worden vervangen. Op die manier het verschil makend tussen de betrokken Volvorijder die lang probleemloos met zijn auto wil rijden en datgene dat een leasemaatschappij eist, dat de exploitatiekosten gedurende de leasetermijn laag blijven. En daarmee de sores voor de 2e generatie gebruikers latend.
De machines worden steeds geoptimaliseerd en geperfectioneerd, zodanig dat nu ook de bakolie- en druk tijdens het proces kunnen worden gemeten. Aansluitstukken voor bijna alle automobielen leiden tot meer dan 55 verschillende aansluitmogelijkheden, waarmee de gehele markt van automaatbakken kan worden bediend. Omdat Gery steeds zelf ook flushes uitvoert (zo’n 750/jaar) ervaart hij direct waaraan behoefte is en wat de typische merkgebonden problemen kunnen zijn en hoe die op te lossen. BMW, Mercedes, Porsche, Renault, Peugeot, Citroen of Fiat, ze hebben allemaal geen geheimen meer als het over de transmissie gaat.
Ook tijdens meetings voert Gery vaak flushes uit voor aimabele prijzen, verschillende andere forumsponsoren hebben de kennis, ervaring en apparatuur voor het uitvoeren van een Powerflush meestal van de grote meester geleerd. De leden van ons forum zullen daar ook in de toekomst veel baat bij hebben. En om de leden van het forum daarvoor herkenbaar te maken; ook daarover is nagedacht en wordt mogelijk dit kalenderjaar nog geïmplementeerd.
GS Powerflush, Industrielaan 6A, 5405 AB, Uden
https://www.powerflush.nl