Introductie nieuwe XC90 met foto's

bij Broekhuis Groningen

Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

Introductie nieuwe XC90 met foto's

· 
Posted: 13.06.2015 - 19:54  ·  #1
Afgelopen donderdagavond werd er bij Volvo Broekhuis in Groningen een speciale avond georganiseerd ter introductie van de nieuwe XC90.
Ik ben daar met m'n vader heen geweest in de DAF en bij aankomst werden we gelijk op de foto gezet. Mét auto en niet alleen op de rode loper zoals dat bij anderen gebeurde. We verder vriendelijk ontvangen en men vond het leuk dat we met zo'n auto kwamen. Als speciale service hadden ze die avond bovendien een valetparking. Bij binnenkomst in de showroom stond de nieuwe XC90 een 1800ES van een klant de show te stelen. Een prachtige wagen om te zien! Ondanks het feit dat we daar niet voor kwamen wekte het natuurlijk wel onze interesse :bandit:
Iets daarachter stond, zo konden we wel raden, de nieuwe XC90. Onder een hoes, maar met de Thor verlichting al aan. Qua formaat en contourlijnen liet een en ander zich natuurlijk al verraden, maar de echte aanblik liet nog even op zich wachten!
Nadat we even rond hebben kunnen kijken werd er een introductiespeach gedaan door de vestigingsdirecteur (of hoe ze dat officieel ook maar mogen noemen). Het was de bedoeling geweest dat iemand van Volvo Cars Nederland dat zou doen, maar die was jammer genoeg in het ziekenhuis geeindigd. We gaan er maar vanuit dat dat niets met de nieuwe XC90 te maken heeft... :dont:
Vervolgens werd er een filmpje gedraaid met daarin de XC90 in de hoofdrol en met muziek van Avicii op de achtergrond.

Op het eind van de video werd begonnen met aftellen en uiteindelijk werd het doek van de auto getrokken, terwijl er rook onder de auto vandaan kwam. En nee hij stond niet in brand :lol:
Na een daverend applaus was het natuurlijk tijd om de auto eens nader te inspecteren en de 80 tot 100 aanwezigen konden de auto wel waarderen. Sommigen van hen hadden er een besteld zonder de auto ooit maar gezien te hebben, laat staan erin gereden te hebben!
En man, wat een mooie wagen is dat geworden!! :yes:
Het straalt allemaal echt kwaliteit uit en de materialen zijn mooi. De vormgeving kan gerust Scandinavisch genoemd worden en wanneer je in de auto zit heb je het idee in een huiskamer te zitten. Prachtig mooi verlichte instaplijsten, chromen en aluminium accenten zijn er in overvloed, zonder daarbij ook maar een moment kitscherig te worden. Het leer is zo zacht dat je het bijna romig zou kunnen noemen. Daarbij zitten de stoelen ook nog eens heerlijk en zijn ze in alle mogelijke richtingen elektrisch te verstellen. Zelfs de zijdelingse steun was elektrisch instelbaar... Nou moet ik er wel bij zeggen dat de getoonde uitvoering een Inscription was, met een prijskaartje van, schrik niet, €103.000!! De audio was van Bowers & Wilkins en wat ik er van kon horen klonk lang niet slecht, al moet gezegd dat er teveel omgevingsgeluid was om echt te kunnen oordelen. Het touchscreen werkt verassend genoeg erg fijn, al moet je even uitvinden hoe het werkt. Dat kost je een paar minuten, maar ook niet meer dan dat, en vervolgens kun je er alles mee. De graphics van het geheel, ook van de digitale tellers, zijn uitstekend. Je kunt het zo gek niet bedenken of het was wel elektrisch uitgevoerd. Zelfs (als ik het goed heb) het dashboardkastje werd elektrisch geopend door middel van een knop! Dus geen lelijke handgreep... (eventuele nadelen spreken ook voor zich). En dan de deuren! Zo mooi als die sluiten, heb ik heb ik nog nooit bij een auto meegemaakt!! Zo smooth en stil.
Al met al was het een leuke avond en kan ik wel zeggen dat ik zelden zo'n mooi afgewerkte auto heb gezien, met zo'n kwaliteits uitstraling! Mag ook wel voor dat geld trouwens... Als dit de toekomst van Volvo is, ziet het er denk ik goed uit.
Er werd wel verteld dat men terug wil naar de merkwaarden, kwaliteit, veiligheid en milieu. Voor zover het zich laat beoordelen bij zo'n eerste kennismaking, lijkt dat wel goed te komen. De vraag is nu hoe de XC rijdt.
Bij vertrek kregen we een goodie bag mee, met daarin een VOLVODRIVE Magazine, een broodtrommel in de vorm van een Katterug en een appel.
Een geslaagde avond, maar nu is het eerst tijd voor wat :foto:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

Re: Introductie nieuwe XC90 met foto's

· 
Posted: 14.06.2015 - 13:22  ·  #2
Misschien meer geïnteresseerden voor de 1800ES of de V60XC???? :noidea: :wtf:
:foto:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 13:30  ·  #3
Haha. :lol:
Mooie auto inderdaad, de nieuwe XC90.. Echt een mooie SUV ! :love:
Volvo_V70
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 13:31  ·  #4
Eerlijk gezegd de eerste SUV waar ik mezelf nog wel in zie rijden :shame: :lol:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 15:16  ·  #5
Ik kreeg post van de dealer in Veendam of ik ook even kwam kijken, maar ben er niet geweest.
Zag de auto gisteren wel binnen staan, ik kom er wel weer een keer.
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 15:53  ·  #6
kwandor
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 21:08  ·  #7
jammer dat ik alleen een regen ton heb anders had ik hem direkt besteld wat een vette auto zeg :ninja: miss toch maar een bank overvallen mja daar ligt mn dochter al op, dan toch maar even door sparen

mooi verhaal trouwens hulde :thumb:

Selected quotes for multi-quoting:   0