Op zich het overwegen waard. Ik heb alleen geen idee:
- wat is de prijs van een “goed” blok
- hoe weet ik dat het een goed blok is
- hoeveel uur werk is dat voor een beetje monteur?
Op zich het overwegen waard. Ik heb alleen geen idee:
- wat is de prijs van een “goed” blok
- hoe weet ik dat het een goed blok is
- hoeveel uur werk is dat voor een beetje monteur?
Ik zou idd eerst beginnen met blade, en een goede diagnose laten stellen.
Een ander blok, kan altijd nog, en is een niet zo goedkope oplossing, maar mits gedaan, KAN het een goede oplossing geven.
Waar ik gewerkt heb, hebben we ook regelmatig andere blokken er in gelepeld, en wij waren meestal met 3 dagen klaar (zat het mee in 2 dagen)
Dus ga uit dan van een nieuw blok, 3 dagen garage tarief, en evt dingen die je direct wil vernieuwen. Een hoop kun je de beste onderdelen van de 2 blokken weer laten combineren,
Een D5 blok dat in de soep loopt, heeft meestal met springende distributie te maken. Of inderdaad een loskomende klepstoter en tuimelaar. Verder is het oerdegelijk en sterk. Dus:
Ik zou gewoon de nok aanpakken. Alle stoters + tuimelaars vervangen (distributie meenemen, plus pakking van de brandstofpomp, plus nokkenaskeerring, evt. smoorklep). Grote kans dat het probleem dan over is.
Ik ga er over twee weken weer één doen. Kosten materiaal zijn te overzien: al met al €500,-. Even goed zoeken via Daparto en dan valt het best mee. En dan weet je zeker dat het goed zit. Maar dan moet je nog iemand hebben die het er voor je in zet.
ik heb laatst mijn koppakking laten vervangen wegens lekkage, en gaande weg kwamen bij mij ook de klepstoters en tuimelaars naar boven met redelijk wat slijtage (ook bijna 700.000km gelopen) dus die ook maar gelijk laten vervangen.
moraal van het verhaal, als je denkt dat de rest van het blok goed is zou ik het laten vervangen.
helemaal als je zoals in mijn geval het gevoel hebt dat je niet snel een andere auto gaat vinden waar je met net zoveel plezier in rijdt
Een D5 blok dat in de soep loopt, heeft meestal met springende distributie te maken. Of inderdaad een loskomende klepstoter en tuimelaar. Verder is het oerdegelijk en sterk. Dus:
Ik zou gewoon de nok aanpakken. Alle stoters + tuimelaars vervangen (distributie meenemen, plus pakking van de brandstofpomp, plus nokkenaskeerring, evt. smoorklep). Grote kans dat het probleem dan over is.
Ik ga er over twee weken weer één doen. Kosten materiaal zijn te overzien: al met al €500,-. Even goed zoeken via Daparto en dan valt het best mee. En dan weet je zeker dat het goed zit. Maar dan moet je nog iemand hebben die het er voor je in zet.
Ah, hoewel het wishful thinking lijkt, spreekt het me natuurlijk wel aan over hoeveel arbeid heb je het dan? gr
Op zich het overwegen waard. Ik heb alleen geen idee:
- wat is de prijs van een “goed” blok
- hoe weet ik dat het een goed blok is
- hoeveel uur werk is dat voor een beetje monteur?
Volgend mij heb jij een T4 versie. Rima heeft er 1 voor €1500,- En dan moet de oude er nog uit en de nieuwe erin.
Ik schat in 3 dagen werk?
Rima schijnt dit ook te doen. Je kan daar een offerte opvragen.
Maar heb je al contact gehad met Poika?
Yes! even gebeld vorige week. Ik moet even een bezoekje plannen om hem een analyse te laten doen... komt altijd slecht uit maar je moet er tijd voor maken he...