Beste Leden,
Zoals aangekondigd bij mijn introductie als nieuw lid een hulpvraag om advies.
In het kort heb ik de vraag wie me kan helpen aan iemand die me met mijn klepstoterprobleem kan helpen.
Of breder: hoe krijg ik op een nette manier het klepstoterverhaal opgelost? Er zijn diverse adviezen die varieren van vervangen, alle klepstotersvervangen, koprevisie, kopvervangen, motorvervangen... Het is allemaal nogal prijzig. Met name het uurtarief is daarin een belangrijke component. Wellicht hebben jullie advies, weten jullie een betrouwbare partij die niet meteen een uurtarief van 75 ex btw hanteert.
Een omschrijving van de situatie:
- Type: V70 2.4D
- Bouwjaar: 2006-01
- km-stand: 305.000)
- klacht: vermogen verlies boven de 80-90 kmu
- 1e analyse van de garage: roetfilter vol, EGR klep reinigen - laten uitvoeren - software laten uitschrijven. (EUR 500)
- 2e analyse (tijdens uitvoeren reparatie):
- een losse klepstoter (EUR 1500)
- intercooler klein lek (EUR 500) en de nodige vervuiling in het uitlaatspruitstuk.
- geboden alternatief: klepstoter uit voorzorg verwijderen om te voorkomen dat hij los zou schieten nog meer schade zou veroorzaken. Hij gaf er geen garantie op hoe lang dat goed zou gaan, maar ik moest zeker niet rekenen op 10.000 km.
Om niet meteen in totaal EUR 2500 te betalen heb ik voor het alternatief gekozen. Later zelf de intercooler vervangen (het lek werd groter en duidelijk hoorbaar). Dat was mijn allereerste autoklus. Ik heb volgens mij nog niet eens een band verwisseld... Maar youtube is gewillig en het is prima gelukt (geluid is weg).
Maar nu zit ik dus nog met die klepstoter. Hij loopt (daardoor denk ik) niet helemaal lekker meer, hij ratelt in het begin. Na een eindje rijden klinkt ie wel weer aardig, maar hij stottert hier en daar heel lichtjes. Ook een brom als ik iets meer vermogen vraag. Aan vermogen mis ik niks, hij trekt nog steeds als een absolute stoomtrein.
Inruil wordt er EUR 1500 voor gegeven en dat is mij echt veel te weinig. Hij is van binnen en van buiten nog heel mooi en hij staat er sportief bij. En ik ben eigenlijk gewoon nog steeds verliefd op de auto.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Hartelijke groeten!
Zoals aangekondigd bij mijn introductie als nieuw lid een hulpvraag om advies.
In het kort heb ik de vraag wie me kan helpen aan iemand die me met mijn klepstoterprobleem kan helpen.
Of breder: hoe krijg ik op een nette manier het klepstoterverhaal opgelost? Er zijn diverse adviezen die varieren van vervangen, alle klepstotersvervangen, koprevisie, kopvervangen, motorvervangen... Het is allemaal nogal prijzig. Met name het uurtarief is daarin een belangrijke component. Wellicht hebben jullie advies, weten jullie een betrouwbare partij die niet meteen een uurtarief van 75 ex btw hanteert.
Een omschrijving van de situatie:
- Type: V70 2.4D
- Bouwjaar: 2006-01
- km-stand: 305.000)
- klacht: vermogen verlies boven de 80-90 kmu
- 1e analyse van de garage: roetfilter vol, EGR klep reinigen - laten uitvoeren - software laten uitschrijven. (EUR 500)
- 2e analyse (tijdens uitvoeren reparatie):
- een losse klepstoter (EUR 1500)
- intercooler klein lek (EUR 500) en de nodige vervuiling in het uitlaatspruitstuk.
- geboden alternatief: klepstoter uit voorzorg verwijderen om te voorkomen dat hij los zou schieten nog meer schade zou veroorzaken. Hij gaf er geen garantie op hoe lang dat goed zou gaan, maar ik moest zeker niet rekenen op 10.000 km.
Om niet meteen in totaal EUR 2500 te betalen heb ik voor het alternatief gekozen. Later zelf de intercooler vervangen (het lek werd groter en duidelijk hoorbaar). Dat was mijn allereerste autoklus. Ik heb volgens mij nog niet eens een band verwisseld... Maar youtube is gewillig en het is prima gelukt (geluid is weg).
Maar nu zit ik dus nog met die klepstoter. Hij loopt (daardoor denk ik) niet helemaal lekker meer, hij ratelt in het begin. Na een eindje rijden klinkt ie wel weer aardig, maar hij stottert hier en daar heel lichtjes. Ook een brom als ik iets meer vermogen vraag. Aan vermogen mis ik niks, hij trekt nog steeds als een absolute stoomtrein.
Inruil wordt er EUR 1500 voor gegeven en dat is mij echt veel te weinig. Hij is van binnen en van buiten nog heel mooi en hij staat er sportief bij. En ik ben eigenlijk gewoon nog steeds verliefd op de auto.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Hartelijke groeten!