Invloed van draagarmrubbers op cuppen?

winterbanden (nieuw) blijven trillen

fredp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Invloed van draagarmrubbers op cuppen?

· 
Posted: 15.02.2015 - 17:23  ·  #1
Beste Forummers, is er iemand die ervaring/wetenschap heeft over de invloed van -volgens volvodealer-versleten draagarmrubbers achter?
Probleem is dat mn nieuwe wb van Michelin (205/60R16) trilling blijven geven. Is dit het begin van cuppen? Alles is meerdere malen gebalanceerd. Banden zijn allemaal al vv door Euromaster onder coulance. Bij mijn nieuwe zomerbanden rijdt de auto snaarstrak (Michelin 225/55R16)
anybody any ideas?
vpi
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Invloed van draagarmrubbers op cuppen?

· 
Posted: 15.02.2015 - 19:53  ·  #2
Eerste wat bij me opkomt, hoeveel kilometers hebben huidige draagarmen achter de kiezen?
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Rubbers versleten

· 
Posted: 15.02.2015 - 20:23  ·  #3
Het is zeer vreemd dat de auto wel goed rijdt met de zomerbanden en dat de problemen beginnen wanneer er winterbanden onder worden gezet.
Zitten deze winterbanden onder aparte velgen soms? Moet dan aan die velgen liggen. Heeft volgens mij niets met de draagarmrubbers te maken.
Wanneer dat het geval is dan zou ik de velgen laten checken op rondheid etc.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 15.02.2015 - 20:33  ·  #4
Eens. als t aan draagarmen ligt had het ook op moeten treden bij zomerbanden. banden/velgen zijn heel vaak de oorzaak van trillingen. je mag van euromaster verwachten dat ze hun vak kennen, maar misschien eens een lichtje op steken bij een concurrent?
janpy
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 15.02.2015 - 20:52  ·  #5
En als je eens onder de auto kijkt bij de achteras is het een wirwar van armen
reactie stangen en rubbers.
Op het forum nog nooit gelezen over vervangen van achteras rubbers.

Niet dat dat nooit nodig is maar eigenlijk niet te doen.
Denk wel dat menig s80, v70 , s60 er van opknapt kwa wegligging :-), maar dat ter zijde.

Zijn de pasvlakken van de velg naar de naaf wel goed schoon, daar hoeft maar een beetje aanslag op te zitten en je hebt slingerende/trillende wielen.
Dit zowel voor als achter.

Succes

Groet Jan
fredp
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2015 - 20:03  ·  #6
Hoi VPI, Yess 996, Grunns60, janpy, Dank voor de reactie. De auto heeft 210k gelopen. Duidelijk verhaal voor de draagarmrubbers. Velgen zou misschien kunnen; deze zijn anders dan de zomerbanden. Ga ook de velgen controleren bij de wissel.
Ik weet dat de bandenstructuur van de WB anders is dan de zomerbanden; deze laatste hebben vaak een verbindend loopvlak; de WB hebben alleen maar blokken. Dit kan m.i. een oorzaak zijn van lawaai. Mijn oorspronkelijke vraag mbt de evt versleten draagarm rubbers is dan ook of deze een bijdrage kunnen leveren aan het trillen. Maar alsnog bedankt.

Selected quotes for multi-quoting:   0