Quote door EnnoE34
@Frans
Bedankt voor het herinneren aan jouw topic. Slecht onderhoud, te lang doorrijden met waarschijnlijk te goedkope olie en dan kom je dus idd terecht bij het extreme verhaal van jouw wagen.
Deze week komt er bij mij weer nieuwe olie in, dan is het weer bijna 11000 km geleden dat de olie ververst is. Moet wel bekennen dat dit in een tijdsbestek is geweest van 2,5 maand rijden. Voldoende km's geweest om de olie goed warm te laten worden.
Jouw auto is ook een 2001 model toch? Nu ik jouw hele verhaal nog eens gelezen heb begin ik steeds meer te voelen om de carterpan er ook eens een keertje onderuit te halen. Misschien een leuke combinatie met het vervangen / schoonmaken van de carterventilatie.
In het extreme geval kost de inwendige vervuiling uiteindelijk me ook me drijfstang & krukaslagers.
Hoi Enno,
Ja klopt 2001...
En het kan zeker geen kwaad de carterpan er onder uit te halen... let wel het monteren vergt enige vaardigheid.
Vervang dan gelijk ook de O-ringen.
Misschien zouden we een topic kunnen maken .. Hoe ziet jou oliefilter er uit .. en dan foto's plaatsen..
Frans...
PS.
Mijn ervaring met LPG rijden is dat de olie eigenlijk niet of nauwelijks vervuild en deze na 10K of meer de kleur heeft van thee wat net iets te lang heeft getrokken. Maar dat was met Honda's.
@ Dream...
Mmmm rijden met een schoonmaak middel.. volgens mij wordt dat juist ten strengste afgeraden.
Ik heb het niet zo op die middeltjes, regelmatig verversen heeft bij mij toch de voorkeur.