Inwoner van Zevenhuizen (GR) te water met V70

Turbodesk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Inwoner van Zevenhuizen (GR) te water met V70

· 
Posted: 22.11.2015 - 15:14  ·  #1
http://www.112groningen.nl/Gro…video.html

Ik hoop dat deze persoon er weer bovenop komt.

Is een paar honderd meter van mijn huis gebeurd.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Inwoner van Zevenhuizen (GR) te water met V70

· 
Posted: 22.11.2015 - 15:33  ·  #2
Op zn kop in het water... Das niet fijn!
Hopelijk houd de bestuurder er weinig tot niets aan over.
kickerzz
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 22.11.2015 - 17:35  ·  #3
Daarom ook altijd een noodhamer in je auto hebben liggen, want je elektrische ramen werken niet als je in de sloot ligt.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 08:20  ·  #4
Hmm ja die noodhamer.. toch maar weer eens een aanschaffen en plaatsen.
Aan de V zal het niet liggen die is bijna niets aan te zien. Lijkt me een echte nachtmerrie om onderste boven in een donker water te komen .. bah!
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 08:25  ·  #5
sodeju!

Ik woon aan het kanaal op een dijk en laat ook altijd mijn gordel af als ik de dijk op- en af rijdt. Stel je voor dat je het water ingaat met de kids achterin. Ik werd gek!
vpi
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 10:06  ·  #6
Lijkt me als je door de klap tegen je hoofd wel eens bewusteloos kunt worden, dan is het einde verhaal
Volgens mij kun je beter je gordel om doen, grotere kans dat je het overleefd.
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 10:19  ·  #7
Quote door blastaway

sodeju!

Ik woon aan het kanaal op een dijk en laat ook altijd mijn gordel af als ik de dijk op- en af rijdt. Stel je voor dat je het water ingaat met de kids achterin. Ik werd gek!

daarvoor zit er achterop je noodhamer een mesje: om die gordel door te snijden!
als je zonder gordel op z'n kop gaat, breek je je nek en kan je je kinderen niet meer redden..
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 10:26  ·  #8
Heb 2x mogen oefenen , een keer auto te water in zwembad , en kan alleen maar beamen dat je beter je gordel om kan hebben , wij zakten relatief langzaam het water in op rails maar de klap was best aardig .
En heb het nog een keer op de maasvlakte gedaan was in een dok dat in de haven drijft ,en werden in een kooi die nagemaakt was naar model van een heli , effe half ondersteboven in het koude en troebel water gedumpt , en dan is er maar 1 manier om eruit te komen , op de tast , dus weet waar je zit en blijf rustig , dat is denk ik de realiteit al je onverhoopt in het water komt .
Was leerzaam , vooral dat laatste , daar worden de bemanningen voor booreilanden getraind .

Mooiste was aan het einde , was niet de bedoeling , maar de instructeur over kunnen halen om ons in zo een reddingsboot dat ze van het booreiland laten vallen , een keertje te mogen proberen , dat is wel wat hoor gewoon 30mtr vrije val het water in . :sick: :thumb:
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 10:47  ·  #9
zonder gordel ga je het echt niet redden.. waarschijnlijk al knock out of volledig gedesoriënteerd door de klap..
Gordel om houden, auto zakt nl niet als een baksteen naar de bodem je hebt nog wel wat tijd om e.e.a voor te bereiden.
Volvo_V70
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 13:03  ·  #10
Met de auto in het water terecht komen lijkt me echt een van de meest verschrikkelijke dingen die je in een auto, en sowieso, kan overkomen... Laten we hopen dat het nooit zal gebeuren... :censored:
Verder lijkt me de gordel omhouden inderdaad ook de betere optie ;-)
Marc O.
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 15:29  ·  #11
Dát, en niet uit een brandende auto komen, zijn inderdaad mijn grootste nachtmerries. Ik rijd ook altijd extra voorzichtig langs een kanaal of sloot o.i.d.. Vind het ook absurd dat daar wegen zonder afscherming langs lopen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 22:13  ·  #12
Vorig jaar nog een jongeman in Westerbroek die met zijn auto in het koude water reed. Hoe of wat weet ik niet meer, maar door de kou kon hij niets meer en is gewoon verdronken. Dan kan je de veiligste auto hebben maar je trekt gewoon samen van de kou.
Moet er ook niet aan denken.
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.11.2015 - 22:43  ·  #13
Quote door Jeroen

Vorig jaar nog een jongeman in Westerbroek die met zijn auto in het koude water reed. Hoe of wat weet ik niet meer, maar door de kou kon hij niets meer en is gewoon verdronken. Dan kan je de veiligste auto hebben maar je trekt gewoon samen van de kou.

daar heeft Wim Hof iets op bedacht :thumb:
www.innerfire.nl
wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2015 - 06:38  ·  #14
Ik heb 1x ondersteboven in mijn gordels gehangen, gelukkig niet in het water.. Gelukkig zonder gevolgen, behalve voor de auto. Daarna ben veel EHBO- en andere veiligheidstrainingen gaan volgen.

Ook de lifehammers (4 stuks per auto) letterlijk binnen bereik (je moet er ook bij kunnen als je ondersteboven in aangespannen gordel hangt!!) en heb ik zo'n apparaatje met een slagpennetje aan m'n autosleutel hangen, die ik tijdens rijden in een houdertje klik aan de handgreep boven mijn hoofd.

Doe voorzichtig allemaal!
626Ronin
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2015 - 07:04  ·  #15
Quote door wannahaveV70

Ik heb 1x ondersteboven in mijn gordels gehangen, gelukkig niet in het water.. Gelukkig zonder gevolgen, behalve voor de auto. Daarna ben veel EHBO- en andere veiligheidstrainingen gaan volgen.

Ook de lifehammers (4 stuks per auto) letterlijk binnen bereik (je moet er ook bij kunnen als je ondersteboven in aangespannen gordel hangt!!) en heb ik zo'n apparaatje met een slagpennetje aan m'n autosleutel hangen, die ik tijdens rijden in een houdertje klik aan de handgreep boven mijn hoofd.

Doe voorzichtig allemaal!

dat is een gedegen voorbereiding, maar volgens mij is voorkomen nog altijd beter: met motorrijles moesten we het straatje keren oefenen op een dijk met aan één kant water en andere kant zeg maar gerust een afgrond: de truc die ik met autorijden nog steeds gebruik is "kijken waar je héén wilt, NIET naar waar je niet heen wilt!" dus niet naar dat water of die afgrond (met de motor ga je er gek genoeg echt héén)

Selected quotes for multi-quoting:   0