Quote door Olvov
Quote door FullThrottle
Waarom zou je dat als overheid willen faciliteren als je het heel éenvoudig de wereld ik bedoel Europa uit kunt helpen?
Omdat het simpelweg niet zo eenvoudig is als het lijkt. De registratie systemen zijn niet compatible en dan hebben we het nog niet gehad over betrouwbare individuele data aanvoer in de lidstaten.
Ik denk dat het toch vooral (weer) aan de wil om één systeem te hanteren ontbreekt in de landen die samen de EU zeggen te vormen maar dus in de praktijk vooral gewoon hun eigen gang gaan. Feitelijk is er gewoon geen Unie op dit gebied (en vele andere gebieden).
Heel moeilijk kan het echt niet zijn. Ik programmeer zelf wel het één en ander en in iedere database is het een kwestie van de gegevens koppelen aan dezelfde unieke "identifier" en laten we die nu al hebben, het Vin nummer. Elk land zal nu wel werken met z'n eigen software en database, als die er al is. Dus de gebruikelijke "op maat gemaakte" (lees met geen enkel andere software communicerende software) waarschijnlijk verouderde amateuristische houtje touwtje software systemen die ooit eens door iemand in elkaar geknutseld zijn maar waar nu niemand meer een, jawel, "touw" aan vast kan knopen. Of te wel je moet compleet nieuwe software en database ontwikkelen die in elk EU land gebruikt gaat worden en dat willen we natuurlijk weer niet want we zijn dan wel EU maar toch ook vooral eerst Nederlander, Duitser etc. etc. Dus lang leve de EU!