Ik ben van een andere generatie, eerste helft vorige eeuw. Maar wel een van de eersten, die begin jaren '80 een "Pearcom" computer (kloon van Apple) kocht en de hele automatisering heeft meegekregen en grotendeels beheers.
Ik ben ook automobilist, heb rally ( KNAC B-licentie) gereden, alle truckrijbewijzen heb, en rij veelvuldig truck, heb "tig" miljoen km's verreden en doe het nog steeds met plezier.
Kortgeleden een zeer recente V40T5 voor een week gereden met alle electronische "Spielerei" die maar vandaag de dag mogelijk is. Ik voel me er absoluut niet in thuis, heb het idee, dat er veel teveel voor mij besloten wordt, zodat ik blij was, mijn eigen "ouwe bak" weer terug te hebben.
Ik realiseer me terdege, dat ontwikkelingen niet gestuit zullen worden door het enthousiasme van jongere generaties, maar er blijft weinig van het originele autorijden over, het verzorgen van voor, tijdens en na de rit met de auto of truck.
Ik wijs zeker de ontwikkelingen in steeds verder gaande automatisering niet af, maar ze stemmen me weemoedig.