Kan dit sneller optreden door bijv onvoldoende smering daarboven, of bijv extra brede banden die zwaarder draaien bij het inparkeren?
Dat denk ik dus ook. Mijn huidige banden zijn 235/35 R19 en staan op 2,7 bar. De veren zijn ook niet van de "soepelste" en zullen dus ook niet meehelpen aan het slijtage patroon, maar we kunnen nu weer voort.
Nou was die R ook wel (lomp) stug, dat helpt niet natuurlijk.
hoe stugger des te minder de rubbers hoeven te doen, bij mij torderen die rubbers veel verder dan bij een stug afgeveerde V70. we zullen het zien
Da’s niet waar: de rubbers scheuren uit op de plaats waar de demperstang op z’n plek gehouden wordt. Hoe stugger de demping, hoe meer kracht er op de binnenkant van de bovenste veerschotels komt te staan.
Als die echt door is, dan is de veer los van de demper, en dient de agen dus een stuk meer, ook eenvoudig te zien als je de kap open doet en even op de wagen duwt.