Quote door VOLVOSCHEURDER
Oke, voor het hellen zouden andere stabalisatorstangetjes wellicht helpen.
Nee, dat helpt echt niet tegen overhellen. Ook niet zwaardere dan MeylenHD. Die stangetjes zijn slechts verbinding stangetjes. Ze verbinden de stabilisatorstang met de veerpoot. Het gaat om de stabilisatorstang zelf, dus de dikke stang van links naar rechts. Bij het maken van een bocht wil bijv rechts naar beneden zakken terwijl links omhoog wil. De stabilisatorstang heeft haakse of schuine uiteinden waarbij en dus geduwd en getrokken wordt. Hoe dunner de stang, hoe meer deze kan verdraaien. Een dikkere stang staat minder verdraaiing toe, waardoor de auto minder kan hellen.
De verbindingstangetjes zouden zonde geld zijn, dat helpt gewoon niks. Veerpootbrug is leuk maar het effect is minimaal, gaat je sowieso tegenvallen (want je hebt misschien de verwachting gekregen dat dat echt helpt). Buis over blok massief maken (de verbinding) geeft weer meer trillingen van de motor door aan de carrosserie. Het is allemaal niet voor niets zo ontworpen.
Serieuze stappen maak je met een set verlagingsveren, stuggere dempers en een dikke stabilisatorstang. En als je dat allemaal hebt gedaan, dàn lijkt een veerpootbrug met pas relevant.
Maargoed, dan ben je inmiddels wel 1000+ euro’s verder.