irritant geluid

resonantie

ronsprong

Subject:

irritant geluid

· 
Posted: 08.08.2010 - 23:05  ·  #1
Beste Volvo rijders ik ben nieuw op dit forum (voorstellen volgt).

Recentelijk eigenaar van een V70 D5 uit 2004 geworden. Nu net terug van vakantie met de nodige kilometers. Auto rijdt heerlijk, echter hij heeft wat nare bijgeluiden die ik niet kan traceren. Bij het wegrijden en tijdens langzaam rijden (toerental rond de 1200) klinken er resonanties van onder uit de voorkant van de auto. Ik hoor het ook soms als je bergop moet en eigenlijk moet terugschakelen. Ik hoor het ook (wel minder) op een hobbelige weg met de koppeling ingetrapt.

In stilstand geprobeert het te vinden, lukt niet. Uitlaat zat aan de achterkant tegen het hitteschild, daar is het rubber wat verschoven met tie-raps zodat ie weer vrijhangt. Bodemplaat is er al onder uit geweest, motordeksel is er al af geweest. Lastige zoektocht dus, wie heeft er tips?
ronsprong

Subject:

Re: irritant geluid

· 
Posted: 12.08.2010 - 18:16  ·  #2
Ter aanvulling op eerste bericht. Ben met de klacht naar een aanbevolen garage geweest. De monteur gaf als advies de verstuivers te reinigen door een speciaal middel aan de diesel toe voegen. De auto heeft afgelopen jaren weinig gereden. Zit nu een middel van Wynoll in de diesel. ben benieuwt....
Remy

Subject:

Re: irritant geluid

· 
Posted: 13.08.2010 - 02:45  ·  #3
anders wij wel :)
als het over is horen we het graag
succes ermee!

gr. Remy

Selected quotes for multi-quoting:   0