irritante motormanagement lampje

 
 
 
 
 
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1528
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 22.07.2024 - 16:08  ·  #31
Quote door MTE

Volgende keer panne beetje in de buurt van een leuk terras plannen ? 😉


Dat lijkt me geen slecht idee,openlucht zwembad erbij...ik teken ervoor.
Wat n armoe,sta hier nu 9uu😵💫😵💫
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1528
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 29.07.2024 - 16:06  ·  #32
Nog ff een staartje van dat gebeuren....die bewuste dag kwam uiteindelijk de berger om 19.50...andere trekker eraf de mijne voorbereid met trekoog en wat lucht,draai toch nog n keer de sleutel om.....klabang gewoon starten😵💫😵😵💫😵.
Volvo staat nu een week in de garage en uurtje terug gehoord dat volvo nederland ook terplekke is,word compleet doorgelicht en gemeten....
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 29.07.2024 - 16:23  ·  #33
Ze kunnen wel zelf ook constateren dat het mm lampje brand/ heeft gebrand ? Er is wel wat om uit te lezen ?

Voor je het weer gaan ze aan jou twijfelen 😄
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1528
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 29.07.2024 - 16:44  ·  #34
Dat zei ik zelf ook al...twijfelen maar gelukkig 3x een monteur op locatie geweest en met uitlezen geen gekke dingen gevonden.
Ze hebben er de afgelopen week mee in de rondte gereden maar die gekke euvel treed op de gekste momenten op.
Elke keer komt de trekker bij de garage terwijl ie t dan gewoon doet, kortom een voertuig die op dat moment dus geen defect vertoont.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3230
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 29.07.2024 - 17:03  ·  #35
Ik heb, een week nadat ik hem splinternieuw in ontvangst nam, ook van die Gremlins gehad met mijn oude XC90 T8.
De eerste keer op de snelweg met 120 kmh, hield die er gewoon mee op. De vluchtstrook in gestuurd en opnieuw gestart en het gewoon doen.
Daarna nog een paar keer gehad. Laatste keer midden op een drukke kruising complete stilstand. Half uur proberen te starten enz. Uiteindelijk deed-ie het weer en toen terug naar Arendsen - ik wilde er geen meter meer mee rijden... Die zijn een paar dagen aan het zoeken geweest en uiteindelijk hadden ze het gevonden: een (weet niet welke) stekkerverbinding zat er niet goed ingeklikt.Even aanduwen en de rest van de 4 jaar dat ik hem heb gehad nooit meer problemen gehad...
Gremlins... brrrr
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1528
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 29.07.2024 - 17:31  ·  #36
De beruchte Gremlins...toevallig geen water gegeven toen Pieter? Daar worden ze nijdig van😆😆
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 502
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 29.07.2024 - 23:21  ·  #37
:smilie_happy:
Steven
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 211
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 30.07.2024 - 09:56  ·  #38
Wat een gedoe dat soort mysterieuze storingen.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1528
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 10.08.2024 - 11:11  ·  #39
Sinds vorige week zien ze de gewraakte storings melding nu ook eindelijk maar het hoe en waarom is nog niet gevonden.
Maandag a.s. zijn we 3weken verder....
Voor straf moet ik maandag op een demo trekker...zie foto.

Steven
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 211
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 10.08.2024 - 12:45  ·  #40
Wel fijn dat het geen Twingo is.
Hopelijk vinden ze de oorzaak snel.
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 142
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 10.08.2024 - 13:17  ·  #41
Ik heb ook zo een lampje.. Staat meestal aan. Soms meteen na het starten, soms zit daar nog een 20 seconden tussen en als de auto vol in de zon heeft gestaan dan is ie weg tot het in de auto lekker koel wordt van de airco. Ik begrijp er niets van. Geen prestatieverlies of iets dergelijks.

Is denk ik wel gekomen nadat ik hier op het dorp ben gaan tanken. Dus nu weer naar mijn oude vertrouwde tankstation een dorp verderop. Het vervelende is wel dat de cruise controle niet werkt als het lampje brand. Als deze uit is kan ik gewoon op cruise control rijden, alleen dan wordt ie er soms af gegooid als de storing terug komt.

Iemand suggesties?
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1506
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 11.08.2024 - 03:06  ·  #42
Quote door JMA1992

Ik heb ook zo een lampje.. Staat meestal aan. Soms meteen na het starten, soms zit daar nog een 20 seconden tussen en als de auto vol in de zon heeft gestaan dan is ie weg tot het in de auto lekker koel wordt van de airco. Ik begrijp er niets van. Geen prestatieverlies of iets dergelijks.

Is denk ik wel gekomen nadat ik hier op het dorp ben gaan tanken. Dus nu weer naar mijn oude vertrouwde tankstation een dorp verderop. Het vervelende is wel dat de cruise controle niet werkt als het lampje brand. Als deze uit is kan ik gewoon op cruise control rijden, alleen dan wordt ie er soms af gegooid als de storing terug komt.

Iemand suggesties?

Naast zelf een topic aanmaken zodat dit topic maar 1 verhaal/discussie bevat ipv meerdere verhaallijnen door elkaar lopen... je rempedaalsensor of koppelingspedaal sensor.
JMA1992
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 32
Berichten: 142
Geregistreerd: 01 / 2024
Subject:

Re: irritante motormanagement lampje

 · 
Posted: 11.08.2024 - 11:42  ·  #43
Quote door Vogel

Quote door JMA1992

Ik heb ook zo een lampje.. Staat meestal aan. Soms meteen na het starten, soms zit daar nog een 20 seconden tussen en als de auto vol in de zon heeft gestaan dan is ie weg tot het in de auto lekker koel wordt van de airco. Ik begrijp er niets van. Geen prestatieverlies of iets dergelijks.

Is denk ik wel gekomen nadat ik hier op het dorp ben gaan tanken. Dus nu weer naar mijn oude vertrouwde tankstation een dorp verderop. Het vervelende is wel dat de cruise controle niet werkt als het lampje brand. Als deze uit is kan ik gewoon op cruise control rijden, alleen dan wordt ie er soms af gegooid als de storing terug komt.

Iemand suggesties?

Naast zelf een topic aanmaken zodat dit topic maar 1 verhaal/discussie bevat ipv meerdere verhaallijnen door elkaar lopen... je rempedaalsensor of koppelingspedaal sensor.


Excuses en dank. Heb de sensor schoongemaakt. Kan nu wel cruise control aan zetten. Valt wel nog weg. Is al beter dan het was dus ik denk dat ik in de juiste richting zit.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0