Quote door dukcer
Ik heb maandag mijn velgen naar wheelcare gebracht om ze te laten stralen en poedercoaten. Als het goed is zijn ze vrijdag klaar en kunnen ze met nieuw schoeisel onder mijn auto.
Ha toevallig, vandaag telefoontje van Rene gehad van Wheelcare dat mijn velgen klaar zijn.
Heb de oude Amalthea's laten coaten, hier gaan de winterbanden op gezien ik half januari een z.g.a.n. setje Thor met winterbanden heb gekocht. Hier gaan de zomerbanden dan weer op.
@ Markjoon
"via het internet heb ik Barum / Bravuris 2 225/45 ZR17 91W gevonden, iemand ervaring??? 4 stuks incl montage voor 440EUR".
Ik denk dat je daar spijt van ga krijgen en dat je achteraf zou willen dat je toch een paar tientjes per band meer had betaald.
Ik heb me ook eens laten verleiden tot de aanschaf van een C-merk. Ik had de auto net en kwam een nieuw setje LM velgen tegen met A-merk winterbanden bij een bandenboer.
Toen ik deze kocht en ging ophalen zou men gelijk de huidige wielen uitbalanceren want de auto tilde. Toen ik daar was bleken de Maxxis banden die er onder lagen gecupt te zijn en haarscheurtjes vertoonde. Gezien hier niets meer aan te doen was moest ik ook nog even 4 nieuwe 18" zomerbanden op hoesten.
Heb me toen laten verleiden om zijn huismerk te nemen "Rockstone F105" zagen er goed uit en dezelfde profilering als een Conti CSC band. 400 euro incl. montage, speciale prijs omdat ik net een wintersetje had gekocht. Bij droog weer prima maar zodra het wegdek vochtig werd voelde je in de bocht dat de (met name) de voorbanden de grip met de weg kwijt raakte.
Een soort schrapend gevoel wat ik eigenlijk nog nooit echt eerder had meegemaakt met een andere band.
Wat had ik een spijt dat ik toch niet 200 meer had uitgegeven voor een betere band, verkopen was geen optie want er is geen hond die een fatsoenlijke prijs geeft voor een "Rockstone".
10 maanden later (waarvan 5 maanden op winterbanden te hebben gereden) reden ze mijn auto total loss. Dus daarmee was het probleem opgelost
Kijk even op
www.reifen.com Michelins voor slechts een paar tientjes per band meer.