Vakantie is inmiddels weer voorbij dus de schoonmaak kan beginnen. Binnenkort even de remmen schoonmaken. Welk smeermiddel adviseren jullie om de geleidepennen van de remklauwen mee in te smeren?
Ik gebruik altijd lithium vet omdat die pot maar niet leeg lijkt te raken maar in het verleden ook met kopervet gedaan. Beiden zijn prima, naar mijn mening.
Een ervaren monteur vertelde mij eens dat hij daarvoor (motorfiets)kettingspray gebruikt. Dat is vloeibaar bij het opspuiten dus penetreert goed, en dikt daarna in, en is waterbestendig. In mijn optiek is het vooral gigantisch kleverig (ik gebruik het niet meer voor mijn motorfietsketting want het trekt mij teveel troep aan) en dat lijkt me hier niet heel handig. Als ik bovenstaande zo lees, maakt het vettype niet zo vreselijk veel uit zolang de beschermhoesjes in orde zijn.
Haha hier het zelfde hoor, ik gebruik kopervet, en heb ooit een te grote pot gekocht. Ben bang als die ooit op is met het tempo dat ik het gebruik. Dat dat 2 generaties verder is
kortom, zoalng het maar smeerbaar blijft lijkt mij. al zou het met caravan en bergen ook wel aankomen op hitte en is het misschien belangrijker een "goede" te nemen.