Ben net met een vriend meegeweest die de aankoop van een V70 2.5D handgeschakeld overweegt (D5252T). De auto is een auto van bouwjaar 2000 uit Duitsland, geïmporteerd in 2004 of 2005. Autobedrijf had m op de brug gezet, zodat we m zelf ook konden nalopen. Km-stand 360.000 km, dus net ingereden, zeg maar.
Ben er uitgebreid omheen gelopen, kom tot de volgende conclusies:
-Torsiesteun/baksteun is nagenoeg op
-Bumpstops voor zijn afgescheurd, dempers nog in orde (veert net als de mijne, daar zijn de dempers net vervangen)
-Veertje tankklep mist
-Airco doet t niet. Er zit nu een multiriem in die de aircopomp niet aandrijft (aircopomp afgekoppeld, dus). Volgens de verkoper is de aircopomp stuk. Kan ik niet en.
-Boordcomputer geeft wel meldingen, maar geen verbruik en actieradius (is er zo'n uitvoering of is dit een storing?)
-Spanschroef bumperplaat linksvoor mist, bumper daardoor niet vast
-Vervanging distributieriem is onduidelijk. In ieder geval bij 195.000, maar daarna?
-Uitgelezen waarde luchtkwaliteit klopt niet (???)
-Temperatuur binnentemperatuur klopt niet (bekende vuile ECC ventilator probleem, denk ik).
Vraagprijs is 2400, zo meenemen, met een nieuwe APK. Auto is hard, en afgezien van wat parkeerschade gewoon netjes. Interieur ook. Auto heeft 4 particuliere eigenaren gehad.
Ik denk: iig de distributie laten vernieuwen, en airco ter overweging wil je dit gaan oplossen of zonder airco rijden?
Auto wordt als hij hem koopt als youngtimer op de zaak gezet.
Wat denken jullie?
PS: ik lees her en der iets over het vliegwiel dat een risico zou zijn. Ik voel geen trillingen bij rijden, wel in het pedaal als ik de koppeling langzaam op laat komen, maar ik heb geen ervaring met de D5, is dit normaal of hoort hij helemaal trillingsvrij te zijn?
Ben er uitgebreid omheen gelopen, kom tot de volgende conclusies:
-Torsiesteun/baksteun is nagenoeg op
-Bumpstops voor zijn afgescheurd, dempers nog in orde (veert net als de mijne, daar zijn de dempers net vervangen)
-Veertje tankklep mist
-Airco doet t niet. Er zit nu een multiriem in die de aircopomp niet aandrijft (aircopomp afgekoppeld, dus). Volgens de verkoper is de aircopomp stuk. Kan ik niet en.
-Boordcomputer geeft wel meldingen, maar geen verbruik en actieradius (is er zo'n uitvoering of is dit een storing?)
-Spanschroef bumperplaat linksvoor mist, bumper daardoor niet vast
-Vervanging distributieriem is onduidelijk. In ieder geval bij 195.000, maar daarna?
-Uitgelezen waarde luchtkwaliteit klopt niet (???)
-Temperatuur binnentemperatuur klopt niet (bekende vuile ECC ventilator probleem, denk ik).
Vraagprijs is 2400, zo meenemen, met een nieuwe APK. Auto is hard, en afgezien van wat parkeerschade gewoon netjes. Interieur ook. Auto heeft 4 particuliere eigenaren gehad.
Ik denk: iig de distributie laten vernieuwen, en airco ter overweging wil je dit gaan oplossen of zonder airco rijden?
Auto wordt als hij hem koopt als youngtimer op de zaak gezet.
Wat denken jullie?
PS: ik lees her en der iets over het vliegwiel dat een risico zou zijn. Ik voel geen trillingen bij rijden, wel in het pedaal als ik de koppeling langzaam op laat komen, maar ik heb geen ervaring met de D5, is dit normaal of hoort hij helemaal trillingsvrij te zijn?