Kabelboom aansluiten trekhaak Volvo V70 D5 Edition II maart 2004

BenKit
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Kabelboom aansluiten trekhaak Volvo V70 D5 Edition II maart 2004

· 
Posted: 21.06.2021 - 09:03  ·  #1
Nogmaals Goedemorgen,

Zoals ik gemeld heb in "Even Voorstellen" hoop ik dat iemand van de leden mij kan helpen bij het aansluiten van de kabelboom van de trekhaak.

Ik heb de trekhaak (merk Brink) 2e hands aangeschaft met een 7 polige stekker en heb helaas geen schema erbij gekregen hoe ik de elektra dien aan te sluiten.
Ik heb het volgende aan connectors die ik nog niet allemaal weet te plaatsen:

De grote stekker is duidelijk waar ik die op kan aansluiten, dat is geen probleem. Echter die stuurt slechts het volgende aan:
1 Knipperlicht Links
2 +12V
3 GND
4 Knipperlicht Rechts
7 Achterlicht Links

Het Achterlicht Rechts (5) wordt uitgeschakeld via het relais als het Remlicht (6) worden ingeschakeld:

Het Remlicht (6) is de bruin en bruin/ witte draad waarop een oog is aangesloten (zie foto's hierboven).
Weet iemand waar ik dit oog op mijn V70 moet aansluiten?

en dan heb ik nog de overige stekkers:

Een stekker en contrastekker met kabelkleur geel/grijs die op de andere kant van de spoel is aangesloten van het relais (de andere kant is van de spoel is aangesloten op het Remlicht (6). Waar dien ik deze op tante sluiten?

En de andere stekker en contrastekker met kabelkleur wit/grijs die op 1 van de polen van het relais is aangesloten die aan /uit schakelt het Achterlicht Rechts (5) op de 7 polige stekker. Waar dien ik deze op aan te sluiten?

Alle info is welkom en bij voorbaat hartelijk dank voor alle hulp!

Groet, Ben
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Re: Kabelboom aansluiten trekhaak Volvo V70 D5 Edition II maart 2004

· 
Posted: 21.06.2021 - 09:18  ·  #2
Heb je hier wat aan?

https://accessories.volvocars….Search/V70(00-08)/2004?query=trekhaak

ff zelf zoeken op trekhaak, direct linken werkt niet
Appeltje
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.06.2021 - 12:10  ·  #3
Goedemiddag, toevallig had ik laatst een klus aan mijn trekhaak en heb ik nu een kabelset over. Ik zal vanavond een fototje opladen, kun je kijken hoe het daar zit.
BenKit
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.06.2021 - 12:20  ·  #4
Hartelijk dank Spier1968!

Dit helpt me zeker een stukje verder....
Echter staat er geen instructie in waar ik de Remlicht draad / oog op moet aansluiten en de overige draden waaronder de Achterlicht Rechts op dien aan te sluiten.

En ik kijk ook zeker uit naar de foto die je voor me hebt, Appeltje!
Mocht iemand nog meer ideeën hebben dan hou ik mij aanbevolen.

Groet Ben
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 21.06.2021 - 13:19  ·  #5
Heb je trouwens wel een Trailer module (TRM)? Even de zoekfunctie van het forum gebruiken met 'TRM', dan vind je vast nog meer bruikbare informatie.

Grt. Erik
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.06.2021 - 15:38  ·  #6
Ik ben altijd een beetje huiverig met tweedehands kabelsets, helemaal als de documentatie ontbreekt. Voor rond de 100 euro heb je een nieuwe en je hebt er gegarandeerd een stuk minder gezeik mee. Sowieso zou ik nooit een gebruikte aansluitdoos plaatsen. Koop dan meteen een kabelset met 13-polige aansluitdoos, daar heb je veel meer plezier van op de lange termijn.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.06.2021 - 15:40  ·  #7
Quote door Spier1968

Heb je trouwens wel een Trailer module (TRM)? Even de zoekfunctie van het forum gebruiken met 'TRM', dan vind je vast nog meer bruikbare informatie.

Die heb je niet nodig, bij een aftermarket kabelset krijg je als het goed is een module meegeleverd en is het verder plug and play. Maar dat was bij een V70-III ("V70NN" of BW), hoe het met de V70-II ("V70N" of SW) zit weet ik niet precies.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 21.06.2021 - 15:56  ·  #8
Quote door brinkie

Ik ben altijd een beetje huiverig met tweedehands kabelsets, helemaal als de documentatie ontbreekt. Voor rond de 100 euro heb je een nieuwe en je hebt er gegarandeerd een stuk minder gezeik mee. Sowieso zou ik nooit een gebruikte aansluitdoos plaatsen. Koop dan meteen een kabelset met 13-polige aansluitdoos, daar heb je veel meer plezier van op de lange termijn.

Een van de redenen waarom ik voor een nieuwe Olifant trekhaak ben gegaan inclusief 13 polige kabelset. Ik ben geen held in electronica, en zeker met een auto CAN-bus systeem (waarbij ook nog eens de PDC via de CAN-bus loopt) had/heb ik geen zin in kloterij.
Volgens mij kan je de kabelsets van Olifant ook los kopen voor inderdaad iets van 100 euro). Is plug & play. Het enige wat ik moest doen, was de draad van het mistachterlicht links achter doorknippen en er een tussenstekkertje tussen plaatsen (2x iets solderen)
BenKit
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 21.06.2021 - 17:04  ·  #9
Nogmaals dank voor de info zover!

Ik ben er ook al achter dat de 7 polige connector inmiddels niet juist is aangesloten.
Was ook een beetje vreemd dat het Remlicht signaal via een oog aangesloten dient te worden.
Logischer is dat de massa (GND) is.

Ik kom er denkelijk nu wel uit.
Het zou me nog enorm helpen als iemand me kan helpen aan het schema van onderstaande connector:

Anders gevraagd welk signaal staat op welke pin...

Cheers, Ben
Appeltje
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.06.2021 - 21:59  ·  #10
Helaas ben ik niet zo handig met de foto's plaatsen. Stuur Ben even een pb.

Selected quotes for multi-quoting:   0