Nissens kom ik idd ook makkelijk tegen. Valt een beetje in dezelfde prijs klasse als Behr meen ik.
(voor de administratie
: WW = 9171503 & o ringen = 8693268 (V70 Turbo II)
Ik loop een beetje tegen het zelfde kachel ongemak aan.
Heb een aparte meter in de cabine gelegd en uiteindelijk komt die wel op temperatuur maar daar is dan wel zon ruim uur voor nodig en dat lijkt mij best lang
Op handbediend zetten zoals sommigen doen elimineert idd de storende koele stroom
De auto zelf is vrij snel op temperatuur en blijft netjes constant op 89-91( CFE)
KVS is onlangs ververst met originele Volvo direct klaar kvs. Wat er overigens uit kwam was redelijk schoon overigens. In het KVS vat blijft de boel ook keurig op peil ( staat op max).
Voor die wissel had ik het idee dat het eerder en beter op temp kwam. Dus een luchtbel zou heel misschien kunnen , maar na 4 weken nog steeds ??
Sensor in dashboard ziet er schoon uit. Wat er nog aan stofzooi op zat heb ik met een zachte camera brush schoon geborseld en geblazen( klein blaasbalgje)
1 . Mijn idee is om de boel eens te spoelen, tuinslang erop. Dat kan direct op de aansluitingen op het schutbord, maar is onder de motor ook een optie als het ding op de brug staat ? Moet even kijken waar ze daar ergens zitten maar wellicht dat je er daar makkelijk bij kan ?
2 Iemand maakte de opmerking dat er ook een verwarmings element in de ventilator ( dashboard kastje) zit In vida kom ik het echter niet tegen.
Overigens op Youtube het volgende filmpje tegen gekomen over de verwijdering van de WW.
https://www.youtube.com/watch?v=W6MDNx5TERw
Een Engelse (RHD) uitvoering en daar schijnt het complete dash eruit te moeten(?)
Zover ik uit vida begrijp,is het bij een LHD beperkt tot de stuurkolom? Zijn er bij dat demonteren nog zaken waar je ECHT serieus op moet letten ? Bijvoorbeeld stuur na alles recht te hebben gezet in het stuurslot om die sleep ring niet te beschadigen ?