kachelventilator aanjager doet niks meer

v70 2004 d5

salt
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

kachelventilator aanjager doet niks meer

· 
Posted: 15.12.2016 - 16:05  ·  #1
Hallo, ik heb al veel gezocht op het forum maar mijn probleem niet gevonden.
een maand geleden bleef de aanjager (ECC) zachtjes lopen bij contact uit en trok daarmee de accu leeg. Nieuwe kachelweerstand gemonteerd en werkte weer. En nu draait hij helemaal niet meer, ledjes op de draaiknop wel.
Zie foto: Geheel gedemonteerd en de aanjaagmotor rechtstreeks, dus niet via de weerstand, op de accu gezet en draait prima. De grijze stekker naar de weerstand, (hoort op (1), geeft 12V. Bij de stekker op (1) aangesloten geeft de uitgang (2) op de weerstand naar de motor ook 12V, maar zonder de kleine stekker van de motor aan te sluiten op (2) van de weerstand. Sluit ik de stekker van de motor aan op de weerstand (2) dan is de 12V op (2) opeens verdwenen. Rara.
Wat is er aan de hand?

groet, Sicco
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Richard V70-D5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: kachelventilator aanjager doet niks meer

· 
Posted: 15.12.2016 - 16:37  ·  #2
check ff mijn topic...............
nieuwe aanjagermotor en het probleem is opgelost. :D
En anders toch misschien een probleem met het bedieningspaneel van de ECC ???
Een gebruikte kost rond de € 50,- bij de demontagebedrijven.

topic.php?p=242129#real242129
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
salt
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2016 - 16:51  ·  #3
Richardje dank. Maar mijn aanjaagmotor draait rechtstreeks op spanning, buiten de weerstand om, nog als een tierelier. Wat heeft jou doen besluiten om naast de weerstand ook de aanjaagmotor te vervangen?
Richard V70-D5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2016 - 17:01  ·  #4
Mijn besluit om alles (aanjaagmotor + regelunit) te gaan vervangen is om het feit dat ik geen 2e hands van de sloop wilde hebben, ook niet alleen een regelunit, gewoon om het feit dat deze na verloop van jaren er niet al te best meer uitzien. (zie de mijne op de foto)
Apparaat draait natuurlijk altijd en is op een gegeven moment gewoon "op".

Bij mij is het probleem vooralsnog nu helemaal opgelost.
Blower blaast als een tierelier, en belangrijkste: hij gaat gewoon uit als de sleutel uit het contact is. Alles werkt weer fijn zoals het hoort.

Zit er zelf alleen nog aan te denken om mijn ECC (bedieningspaneel) te vervangen, gewoon omdat 't kan. :D
salt
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2016 - 17:56  ·  #5
Richard ik heb je een pb gestuurd met vraag over waar en prijs ^_^
salt
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2016 - 22:59  ·  #6
Even een update. Gisterenavond een nieuwe after-market aanjager en aanjagerweerstand gemonteerd. Moest wel wat bijstellen aan motorhouder want na montage liep rotor/fan in huis aan. En de draad/stekker van de motor zelf is erg kort om deze op de weerstand te klikken. Beetje troep denk je dan <_< . Maar goed er stroomt weer warme lucht de auto in :D . Nu maar hopen dat de kachel weer jaren mee gaat. Ik vind de luchtstroom in de auto niet echt spectaculair. Pollenfilter (carbon uitvoering) is nog vers.
Tip: Wil je de kachel loshalen uit het huis onder dashboard dan is een flex-bitschroevendraaier (met veer) onmisbaar, werkt hier makkelijker onder een hoek dan een ratel met kniestukjes denk ik.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.12.2016 - 09:32  ·  #7
Quote door salt

Ik vind de luchtstroom in de auto niet echt spectaculair. Pollenfilter (carbon uitvoering) is nog vers.

Niet genoeg?! Ik heb mijn ventilatie altijd op standje 1 of 2 staan (1 of 2 leds), zelfs met 4 volwassenen, baby en hond in de auto is dat voldoende (wel heb ik meestal de luchtstroom manueel alle 3 de richtingen open staan ipv de Auto stand) en ik heb ook een nieuw filter... maar goed, smaken verschillen, ik wil geen luchtstroom voelen zolang de ramen niet beslaan en de auto voldoende verwarmd wordt. Aan mijn aanjager is zeker de laatste 5 jaar niets gedaan (enige bekende historiek voor mij).

Selected quotes for multi-quoting:   0