Goedemiddag allen,
Straks heb ik me al even voorgesteld en hierbij meteen een post over een issue waar ik niet uitkom.
Het gaat om een V70 T5 automaat van 2001. Sinds de aankoop twee maanden terug heb ik niet de 250 pk ter beschikking die de Volvo zou moeten hebben. Bij het optrekken begint er iets te blazen en heb ik geen vol vermogen. De volgende zaken heb ik gedaan/uitgesloten;
* Carterventilatie vervangen (na het uitblazen van de nokkenaskeerring )
* Vacuumleidingen vervangen
* TCV vervangen
* Geen storingen opgeslagen, uit te lezen met Vida.
* Lekkage inlaattraject uitgesloten door op druk te zetten
* Turbo draait vrij rond zonder overmatige speling
* PCV turbo gecontroleerd en ok.
Hetgeen voor mij nu overblijft is een katalysator die dicht kan zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat dit geen foutmelding geeft. Iemand ideeën om dit te controleren? Bij voorbaat dank.
Straks heb ik me al even voorgesteld en hierbij meteen een post over een issue waar ik niet uitkom.
Het gaat om een V70 T5 automaat van 2001. Sinds de aankoop twee maanden terug heb ik niet de 250 pk ter beschikking die de Volvo zou moeten hebben. Bij het optrekken begint er iets te blazen en heb ik geen vol vermogen. De volgende zaken heb ik gedaan/uitgesloten;
* Carterventilatie vervangen (na het uitblazen van de nokkenaskeerring )
* Vacuumleidingen vervangen
* TCV vervangen
* Geen storingen opgeslagen, uit te lezen met Vida.
* Lekkage inlaattraject uitgesloten door op druk te zetten
* Turbo draait vrij rond zonder overmatige speling
* PCV turbo gecontroleerd en ok.
Hetgeen voor mij nu overblijft is een katalysator die dicht kan zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat dit geen foutmelding geeft. Iemand ideeën om dit te controleren? Bij voorbaat dank.