Vandaag een lekker klein klusje gedaan. Nadat ik opmerkte dat mijn kenteken verlichting stuk was wilde ik het lampje gaan vervangen. Helaas bleek toen dan de fitting die je in de reflector draait poreus was geworden en daardoor afgebroken.
blijkbaar was dit al langer. Want de vorige eigenaar had er een soort van kit/rubber opgespoten om het zaakje bij elkaar te houden.
Dus even naar de dealer voor een nieuwe. Gelukkig komen ze met kabelboom en al, want de andere fitting had hetzelfde probleem.
Voor de liefhebber:
reflectors losdraaien en verwijderen aan de buitenkant.
bekleding verwijderen met 4 schroeven.(en een kleine ruk)
vervolgens de ruitenwisser motor loshalen (de groene cirkels)
Motor dan zover mogelijk naar binnen trekken, je kunt ook de wisserarm helemaal verwijderen. Maar bij mij zat hij nog al vast(geroest/geklemd)
dan Kun je achter de wissermotor langs twee van de vier moertjes loshalen(rode cirkel).
De andere twee zie je duidelijker zitten. Bij de meest linkse op de foto zit tevens de stekker.
Niet vergeten de handbediening los te halen (paarse cirkel) en dan via buiten je hele ketenverlichtinghouder eruittrekken. Beetje passen en meten maar het kan.
indien gewenst schoonmaken, oude kabelboom met fittingen verwijderen, de nieuwe erin "klikken". (ik moest de rubbertjes een beetje aanpassen of wel afknippen om ze passend te krijgen.)
(wil foto niet uploaden probeer het straks nog eens..)
Nieuwe rubbers een beetje smeren met wd40 in mijn geval. Zodat deze soepel gaan.
vervolgens alles weer in de omgekeerde richting uitvoeren en dan hou je twee werkende kenteken verlichters over.
A Sunday afternoon wel spend (vond ikzelf)
blijkbaar was dit al langer. Want de vorige eigenaar had er een soort van kit/rubber opgespoten om het zaakje bij elkaar te houden.
Dus even naar de dealer voor een nieuwe. Gelukkig komen ze met kabelboom en al, want de andere fitting had hetzelfde probleem.
Voor de liefhebber:
reflectors losdraaien en verwijderen aan de buitenkant.
bekleding verwijderen met 4 schroeven.(en een kleine ruk)
vervolgens de ruitenwisser motor loshalen (de groene cirkels)
Motor dan zover mogelijk naar binnen trekken, je kunt ook de wisserarm helemaal verwijderen. Maar bij mij zat hij nog al vast(geroest/geklemd)
dan Kun je achter de wissermotor langs twee van de vier moertjes loshalen(rode cirkel).
De andere twee zie je duidelijker zitten. Bij de meest linkse op de foto zit tevens de stekker.
Niet vergeten de handbediening los te halen (paarse cirkel) en dan via buiten je hele ketenverlichtinghouder eruittrekken. Beetje passen en meten maar het kan.
indien gewenst schoonmaken, oude kabelboom met fittingen verwijderen, de nieuwe erin "klikken". (ik moest de rubbertjes een beetje aanpassen of wel afknippen om ze passend te krijgen.)
(wil foto niet uploaden probeer het straks nog eens..)
Nieuwe rubbers een beetje smeren met wd40 in mijn geval. Zodat deze soepel gaan.
vervolgens alles weer in de omgekeerde richting uitvoeren en dan hou je twee werkende kenteken verlichters over.
A Sunday afternoon wel spend (vond ikzelf)