Het kan hard gaan,
Bij mijn V8 in het eerste jaar.
Motorspoeling
Bak flush
Stuurhuis flush
Bak revisie
( Haakse was al gedaan zagen we toen de bak er af was )
Kachelradiator
Meteen koelsysteem spoelen
Uitlaat vervangen was nodig
2 nieuwe banden
Motorstoring
Schuifdak lekkage, ( Schuifdak is leuk bij een lease wagen. Niet bij een oudere wagen )
Nog te doen:
Haldex olie
Rammeltje uit deur halen
Ergo, hou een duizend of 5 apart voor onvoorziene zaken.
Ik heb een stapel onderhoudsfacturen van de dealer, 9 jaar bij de zelfde dealer.
Ook daar een flinke lijst: buiten normaal onderhoud om.
Balans as , ketting,tandwielen,multiriem en spanner, dynamo , brandstofpomp etc etc.
Maar wat een genot om in die wagen te rijden
Alles er op en aan wat in de lijst aan te strepen was, en een Executieve pakket en koelkast....
Alles aangestreept.. ook fijn voor mij uiteraard.
Hoe dan ook, het zijn geen simpele wagens, en er kan wel eens iets aan kapot gaan....
De XC90 T6 en 3.2 drinken meer, en de T6 kan z'n automaat hebben opgeknabbeld bij 120.000km, en dat is een hele dure jongen om te reviseren, en er zijn maar weinig aan te bevelen adressen kom dat goed te laten uitvoeren..
Dan is de keus weer logisch, een V8...