Hoi allemaal,
dilemma: aankomende periode eens op zoek naar een vervanger voor de Citroen C1.
Ik ga fors meer km rijden en naast de 30km 3x in de week naar "standaard" werk ook nog 2x in de week 200km voor eigen bedrijf.
aangezien wij altijd Volvo hebben gereden toch maar weer op zoek naar een mooie Volvo.
maar man man man wat zijn die krengen duur geworden de laatste jaren, alsof je goud koopt.
Onder de 15k heb je domweg niets fatsoenlijks lijkt wel
Maar tis niet anders.
Ik zit te dubben tussen een V60 D6PIH. voordeel is dat ik met deze de 3 dagen "standaard" werk elektrisch kan afleggen en thuis weer kan opladen. Voor de verdere ritten een mooie diesel.
De V60 PIH wordt redelijk "goedkoop" aangeboden en zitten vaak bomvol opties etc.
OF een V70 op benzine of diesel
Ik heb de keuze om een auto op de zaak te zetten, dus dan bijtelling ga betalen. OF een V70 NN uit eerste bouwjaar.
Nu mijn vragen waarop ik hoop dat jullie wat meer info kunnen geven:
- hoe zijn de V60 PIH? Mijn vaste garage (gerenommeerde volvo specialist) raadt de V60 PIH echt af. tis volgens hen net de loterij. Als je veel mazzel hebt dan heb je er weinig problemen mee maar hoogstwaarschijnlijk ben je de pineut met dure reparaties (aircopomp, dynamo, laadgedeelte)
- hoe zijn de eerste V70 NN? ik zou dan kijken naar eentje uit 2008, dus echt de eerste lichting. Dit ivm de youngtimer regeling.
- OF gewoon doorsparen en dan 20 tot 25k over de balk gooien voor een jonger exemplaar, zelfs al een V60N?
dilemma: aankomende periode eens op zoek naar een vervanger voor de Citroen C1.
Ik ga fors meer km rijden en naast de 30km 3x in de week naar "standaard" werk ook nog 2x in de week 200km voor eigen bedrijf.
aangezien wij altijd Volvo hebben gereden toch maar weer op zoek naar een mooie Volvo.
maar man man man wat zijn die krengen duur geworden de laatste jaren, alsof je goud koopt.
Onder de 15k heb je domweg niets fatsoenlijks lijkt wel
Maar tis niet anders.
Ik zit te dubben tussen een V60 D6PIH. voordeel is dat ik met deze de 3 dagen "standaard" werk elektrisch kan afleggen en thuis weer kan opladen. Voor de verdere ritten een mooie diesel.
De V60 PIH wordt redelijk "goedkoop" aangeboden en zitten vaak bomvol opties etc.
OF een V70 op benzine of diesel
Ik heb de keuze om een auto op de zaak te zetten, dus dan bijtelling ga betalen. OF een V70 NN uit eerste bouwjaar.
Nu mijn vragen waarop ik hoop dat jullie wat meer info kunnen geven:
- hoe zijn de V60 PIH? Mijn vaste garage (gerenommeerde volvo specialist) raadt de V60 PIH echt af. tis volgens hen net de loterij. Als je veel mazzel hebt dan heb je er weinig problemen mee maar hoogstwaarschijnlijk ben je de pineut met dure reparaties (aircopomp, dynamo, laadgedeelte)
- hoe zijn de eerste V70 NN? ik zou dan kijken naar eentje uit 2008, dus echt de eerste lichting. Dit ivm de youngtimer regeling.
- OF gewoon doorsparen en dan 20 tot 25k over de balk gooien voor een jonger exemplaar, zelfs al een V60N?