Keyless entry knopje in deurhendel werkt niet.

Dr. Tim
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Keyless entry knopje in deurhendel werkt niet.

· 
Posted: 12.08.2022 - 09:26  ·  #1
Beste mede Volvoliefhebbers,

Sinds kort weigert het knopje in de deurhendel van het bestuurdersportier waarmee ik de auto op slot doe (keyless entry) dienst. De knopjes in de overige portieren werken nog prima. Het gaat om een V70 uit 2010.

Is er iemand die dit al eens tegengekomen is en is het eventueel te repareren zonder dat het enorm in de papieren loopt?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Keyless entry knopje in deurhendel werkt niet.

· 
Posted: 12.08.2022 - 10:00  ·  #2
Zal wel een gare microswitch zijn. Ik zou beginnen met uitlezen om te kijken wat vida voor code uitspuugt, dat kan je al op de goede richting zetten. Schoonmaken van zo'n schakelaartje zal wel niet mogelijk zijn, dus waarschijnlijk is vervangen het devies. En dan moet je mogelijk de hele handgreep vervangen als alleen dat schakelaartje niet kan (geen idee, is mogelijk), dan nog een vinden met de juiste kleur en zo'n schakelaartje erin, maar kijk eerst maar eens met vida (evt via een forumlid in de buurt, zie link in mijn signature) wat de code is. Een (denk ik) onwaarschijnlijke mogelijkheid is nog een beschadigd kabeltje of connector, of een gecorrodeerd contactje.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 12.08.2022 - 11:00  ·  #3
Bekend probleem dat er een draadbreukje ontstaat.

Deur strippen en zoeken naar het breukje.
Als je nog lengte heb inkorten en anders bij de dealer een nieuwe halen.
OOPS
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.08.2024 - 12:57  ·  #4
Ik heb toevallig afgelopen weekend mijn deurgrepen losgehaald vanwege een ander issue, en ontdekte toen dat aan de bijrijderskant achter dat knopje ook niet de auto vergrendelt. Het viel me bij het loshalen op dat het witte draadje aan de deurgreep op een plek wat dikker was, en dat daar ook groen stof uit het beschadigde isolatie kwam. Ik vermoed dus inderdaad kabelbreuk, en dan specifiek het witte draadje. Ik had geen spullen bij de hand om het waterdicht op te lossen, dus garantie heb ik niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0