na Kickdown motorcode storing

 
 
 
 
 
Franksvolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: KAN gebied
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Berichten: 163
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 04.10.2017 - 21:15  ·  #1
mijn D5 450k heeft af en toe wat kuren
Als ik hem ff doorduw krijg ik motorservice spoed. en gaat de noodloop in werking.
Als ik rustig rijd geen enkel probleem. Verbruik is hetzelfde..
Stop ik en zet hem ff uit, daarna weer aan, storing weg...

Kan iemand een tip geven welke kant ik op moet gaan zoeken..
Verstuivers? lijkt gewoon heel normaal te lopen?
Sensoren? welke?
Of wat adviseren jullie een bouwvakker.

Thanks

xxx
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4925
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 04.10.2017 - 21:35  ·  #2
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 30
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 04.10.2017 - 21:38  ·  #3
Quote door volvo355

Wanneer is je brandstoffilter voor het laatst vervangen?


+1

En wat voor bak heb je?

En even laten uitlezen. Dan weet je precies hoe of wat.

Groetjes Martijn
Franksvolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: KAN gebied
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Berichten: 163
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 04.10.2017 - 21:41  ·  #4
mmm brandstoffilter is al ff geleden....
Dus die gaat eerst.

En sorry ik ben een bob de bouwer,
Maar een kickdown is een automaat.. En mijn handtekening...:-)

Uitlezen met universeel systeem gedaan..
Was een tijdelijke foutcode dus heb je niet veel aan.

Is een vida uitlees inhoudelijk beter?
Krijg je dan "zekerheid"?
martijnvk
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lienden
Leeftijd: 30
Berichten: 473
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 04.10.2017 - 21:45  ·  #5
Je hebt meerdere automaten en de 1 is gevoeliger dan de ander.
Met vida heb je meer inzicht en vaak wel prijs maar zekerheid heb je nooit.

Eerst maar is beginnen met je brandstoffilter.

Groetjes Martijn
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 43
Berichten: 1542
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 04.10.2017 - 22:40  ·  #6
Voel eens aan de rubber slang naar je turbo toe. Achter je blok. Die wordt zacht door oa olie en klapt dicht (vacuüm) bij vol vermogen. Bij zacht rijden geen probleem.
Grote kans dat daar je probleem zit. Komt vaker voor.

Slang vanaf de EGR mixer kan trouwens ook dicht klappen.
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 687
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 05.10.2017 - 09:45  ·  #7
Ojee, ik voel een ECM-6805 foutcode opkomen... Daar ben ik ook ff mee bezig geweest.

Ik had dit als lijstje:

- Pijp naar turbo controleren op zachtheid, op ebay te krijgen voor 30 euro.
- EGR mixer pijp en haakse rubberen inlaatslang schoonbikken, kan flink verstopt zitten.
- Dieselfilter vervangen (moet sowieso elke 40.000 km).
- Luchtfilter controleren, eventueel vervangen
- Inlaattraject checken op lekkage (gaten/scheuren in pijpen).
- Intercooler checken op overmatig olielekkage (of er een plasje olie op de kleine bodemplaat eronder ligt). Als hier een plasje ligt is waarschijnlijk je intercooler lek. Paar druppels is wel normaal. Je kan het niet goed zien, maar als de intercooler wordt gedemonteerd zie je waarschijnlijk dan ook dat de onderkant krom is.
- Schoonmaken van de TCV (turbo control valve dingetje, werkt op vacuum en het filtertje wil weleens vies worden). Regelt de variabele turbo.
- Controleren vacuumslangen
- Turbo kan dichtgeroet zijn waardoor het variabele gedeelte niet meer goed werkt (schijn je te kunnen schoonmaken met Mr Muscle ovenreiniger).
- EGR volledig uitbouwen en schoonmaken.

En ik ben vast nog wel wat stapjes vergeten. Bij mij was het uiteindelijk de EGR die de problemen gaf.
Franksvolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: KAN gebied
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Berichten: 163
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 06.10.2017 - 16:24  ·  #8
mmmmm
Mis toch meldingen van het forum op de eea manier.
Maar goed... zie nu meer reacties, sorry


Hoor nu ook een soort van plof geluidje lijkt op lekke knalpijp..
Beetje gas loopt weer heel normaal...:-)

Intercooler van de zomer pas vervangen.:-)
De andere puntjes hoop ik....
Brandstoffilter bestelt.
En wat Forte, cleaners voor injectoren en diesel..

Wordt vervolgd..
Franksvolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: KAN gebied
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Berichten: 163
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 09.10.2017 - 08:02  ·  #9
Quote door Musicus

Voel eens aan de rubber slang naar je turbo toe. Achter je blok. Die wordt zacht door oa olie en klapt dicht (vacuüm) bij vol vermogen. Bij zacht rijden geen probleem.
Grote kans dat daar je probleem zit. Komt vaker voor.

Slang vanaf de EGR mixer kan trouwens ook dicht klappen.


mmm

Kun je misschien iets meer aangeven waar ik dit allemaal kan vinden??
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 43
Berichten: 1542
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 09.10.2017 - 10:19  ·  #10
Volgens mij staat het er vrij precies. De dikke rubber slang achter je motorblok, die naar je turbo loopt.

De EGR slang loopt voor je blok langs. Maak die eens los om te kijken hoeveel prut erin zit.
Kijk maar eens op youtube voor een handleiding.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Franksvolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: KAN gebied
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Berichten: 163
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 09.10.2017 - 20:05  ·  #11
mmm thankss...
Als het beter wee ris ga ik kijken..
En tsja een turbo.... Ben een bob de bouwer he...
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 09.10.2017 - 21:05  ·  #12
Wat ook prima kan is lekkage op je motorsteunen slang sturing, is deze lek trekt deze de schoepen van je turbo niet om.
Franksvolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: KAN gebied
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Berichten: 163
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 09.10.2017 - 21:21  ·  #13
Quote door BIGW

Wat ook prima kan is lekkage op je motorsteunen slang sturing, is deze lek trekt deze de schoepen van je turbo niet om.


,mmm

En waar zit dat ding ?
Of hoe ziet hij eruit?
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 09.10.2017 - 21:28  ·  #14
Dat is het dunne zwarte slangetje welke rechts aan de bakzijde van het blok uit het chromen pompje komt,
Als je er op blaast moet je tegendruk voelen loopt de druk weg is het vacuüm weg en zal de turbo maar in 1 stand werken, de stationaire stand, dit levert dan dus luchtgebrek op.
Je kunt de zijde na het T stukje welke richting het luchtfilter huis gaat ook even afdoppen dan zet je de motorsteunen even uit, blijft dan je slangetje wel op druk, zit het aan de motorsteunen kant.
ReVolvoR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 95
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: na Kickdown motorcode storing

 · 
Posted: 01.11.2017 - 23:00  ·  #15
Mijn S60 2.4D van 2003 heeft vorig jaar een week lang dezelfde kuren verkocht. Van de snelweg af en dan terug optrekken en keer op keer in noodloop. De laatste keer deed hij het 5 maal op een stuk van 5 km van de snelweg tot thuis. Motor herstarten en het was kwestie van tijd/gas geven en het was opnieuw van dat. Laten uitlezen bij een VTB/VAB technieker en hieruit kwam dat of de injectoren of de commonrail het probleem zouden veroorzaken.

Brandstoffilter vervangen en een product in de tank gedaan en het probleem heeft zich nooit meer voorgedaan. Sinsdien doe ik om de 5 tankbeurten 100-200cc Diecyl plus in de tank. Dit zou het systeem reinigen en smeren, maar ik ben geen specialist, enkel een enthousiaste rijder.

ReVolvoR
 
Selected quotes for multi-quoting:   0