Een Volvo met vijfcylinder turbo kan ik je van harte aanbevelen. Mits correct behandeld en onderhouden zijn ze zeer betrouwbaar, maar dat geldt eigenlijk voor alles...
Ja ik ben bekend met het fenomeen LPG en vaak tanken. Ik rijdt nu 16.5 jaar diesel en dat bevalt mij eigenlijk ook prima.
Daarvoor ook 16 jaar LPG gereden en dat ging ook goed en als eerlijk moet zijn is diesel toch echt wel wat onderhouds vriendelijker.
Maar ze zijn zo bezig om diesel te ontmoedigen volgend jaar voor mijn auto weer 15 procent plus bij de motorrijtuigen belasting.
Wil je dan toch een wat modernere diesel dan heb je toch ook wel weer te maken met kosten zoals EGR, verstuivers, roetfilters en misschien daar ook wel een turbo.
Doe tot nu toe mooi mijn onderhoud zelf aan mijn auto en de laatste drie jaar gereden exclusief btw voor 0.115 cent de kilometer.
Daar zitten alle auto kosten in zoals: verzekering, belasting, onderhoud, afschrijving en brandstof.
Ik weet niet of ik dit red met een Volvo S60 maar ik zal mijn best doen.
Ja de keek van de week is voorbij.
En ja ik ben de nieuwe eigenaar dus het feest kan beginnen de Volvo is binnen.
Er is nog wel een kleine maar de rechter buitenspiegel kun je niet goed verstellen.
Hij wil wel naar boven en beneden maar niet naar links of naar rechts.
De linker buiten spiegel doet het wel goed.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen???
Ach ja er zijn altijd wel twijfels.
Maar je moet er vind ik een bepaald gevoel bij hebben.
Gasinstallatie heeft denk ik wel wat onderhoud nodig maar de auto zag er echt wel goed uit.
Het is een uitdaging voor mij na 16 jaar dieselen weer op LPG te rijden.
Wil er 400.000 km bij opzetten en hoop dat dit lukt.
Eric.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39925 Geregistreerd: 07 / 2009
Dank jullie voor de info.
Ik zal hier veel zijn voor info en dergelijke.
Er zit een fout melding in dat wist ik bij aankoop auto loopt goed.
Morgen ga ik hem uitlezen en zal ik hier de foutcode wel vermelden.
Ik denk zelf dat het met het gas te maken heeft.
LPG systeem laat ik sowieso nakijken.
Al even wat op het internet gekeken maar dit kan wel heel veel zijn valse lucht, een van de lambda sondes, luchtmassameter en dergelijke.
Iemand enig idee wat hier meestal de oorzaak van is?
Vandaag even naar de gasboer geweest en alles laten na kijken.
Hier uit bleek dat de afstelling niet helemaal juist was. Stond zoals de foutmelding al aangaf echt wel te rijk afgesteld.
Alles weer goed bij geregeld en vandaag een 200 km gereden en tot nu toe is de foutmelding 250a verdwenen.
Hoop dat dit het de oorzaak was.
Zo we zijn een jaar en 87.000 km verder.
Hier een overzicht van de kosten die gemaakt zijn:
Gas installatie laten afstellen: € 45.00
Xenon lampen Osram twee stuks € 99.90
Remblokken achter: € 11.68
Remblokken voor: € 12.70
Accu vervangen had nog een
gebruikte half jaar oud staan: € gratis
Luchtmassameter vervangen: € 74.12
Motorsteunen vervangen: € 105.90
Schokdempers voor vervangen
en veerpootlagers: € 229.08
LPG injectoren vervangen: € 182.25
Lambdasondes voor en achter
vervangen: € 132.54
Benzine injectoren vervangen
allle 5: € 48.00
Totaal aan kosten: € 941.17 Ex BTW.
De gebruikelijke kosten zoals olie, filters, ruitenwissers banden en dergelijke zijn hier niet in meegenomen.
Ook heb ik preventief dingen vervangen zoals de lambdasondes, luchtmassameter en motorsteunen.
Ik heb de auto nodig dus deze moet goed zijn.
Kosten per kilometer: €941.17 / 87.000 km = € 0.0108 cent de kilometer.