Ik ga deze week kijken naar een Volvo S60 op lpg bouwjaar 2009 kilometerstand 185.000.
In het verleden heb ik hier al wel eens wat informatie gehaald van dit forum voor mijn zoon welke ook een Volvo S60 rijdt.
Zelf rijd ik op dit moment met een Rover 75 CDt (diesel) en in dit soort auto,s rijd ik vanaf 2002 dus ruim 15 jaar.
Ik onderhoud deze voor 98 procent helemaal zelf alleen het uitlijnen en airco onderhoud besteed ik uit omdat ik daarvoor niet de juiste middelen heb.
Nu ben ik aan het rond kijken voor wat anders en heb gekeken naar een BMW, Mercedes en ja ook nog naar een Dacia.
Waar veel problemen zijn dat is bij mijn menig de distributie ketting bij dit deze auto waar bij je de Dacia niet als auto kunt benoemen maar meer als vervoer middel.
Ik rijd best wel kilometers zo'n 80.000 km per jaar en wil geen moderne diesel in ver band met problemen qau roetfilter, egr, turbo, injectoren en dergelijke.
Daarom een auto op LPG en daar heb ik in het verleden 16 jaar lang op gereden maar geen ervaring met G3 installatie's.
Nu lees ik dat de kleppen vaneen Volvo een 2.4 motor niet hydraulisch gesteld worden en de een zegt deze moeten wel gesteld worden bij deze auto's en de ander zegt dat dit zeker niet nodig tenzij er problemen zijn.
Ik weet ook dat het kleppen stellen een heidens karwei is bij deze auto's.
Mijn vraag is moeten deze kleppen gesteld worden en zo ja om de hoeveel kilometers?
Dan heb ik nog een vraag de O-ringen van de olie pomp schijnen in een aantal gevallen niet goed af te dichten waar door er lucht wordt aangezogen en de olie druk dus te laag wordt.
Moet je dit uit voorzorg al gaan vervangen of is dit incidenteel?
Er zit een LPG installatie in van van Landi type vogd 1001 met klepsmering is dit een goede gas installatie?
Vialle en Prins ken ik wel.
Dan het navigatiesysteem dat kan via een dealer worden geupdate iemand enig idee wat dat kost?
En zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten bij dit soort auto's?
Eric Timmerman.
In het verleden heb ik hier al wel eens wat informatie gehaald van dit forum voor mijn zoon welke ook een Volvo S60 rijdt.
Zelf rijd ik op dit moment met een Rover 75 CDt (diesel) en in dit soort auto,s rijd ik vanaf 2002 dus ruim 15 jaar.
Ik onderhoud deze voor 98 procent helemaal zelf alleen het uitlijnen en airco onderhoud besteed ik uit omdat ik daarvoor niet de juiste middelen heb.
Nu ben ik aan het rond kijken voor wat anders en heb gekeken naar een BMW, Mercedes en ja ook nog naar een Dacia.
Waar veel problemen zijn dat is bij mijn menig de distributie ketting bij dit deze auto waar bij je de Dacia niet als auto kunt benoemen maar meer als vervoer middel.
Ik rijd best wel kilometers zo'n 80.000 km per jaar en wil geen moderne diesel in ver band met problemen qau roetfilter, egr, turbo, injectoren en dergelijke.
Daarom een auto op LPG en daar heb ik in het verleden 16 jaar lang op gereden maar geen ervaring met G3 installatie's.
Nu lees ik dat de kleppen vaneen Volvo een 2.4 motor niet hydraulisch gesteld worden en de een zegt deze moeten wel gesteld worden bij deze auto's en de ander zegt dat dit zeker niet nodig tenzij er problemen zijn.
Ik weet ook dat het kleppen stellen een heidens karwei is bij deze auto's.
Mijn vraag is moeten deze kleppen gesteld worden en zo ja om de hoeveel kilometers?
Dan heb ik nog een vraag de O-ringen van de olie pomp schijnen in een aantal gevallen niet goed af te dichten waar door er lucht wordt aangezogen en de olie druk dus te laag wordt.
Moet je dit uit voorzorg al gaan vervangen of is dit incidenteel?
Er zit een LPG installatie in van van Landi type vogd 1001 met klepsmering is dit een goede gas installatie?
Vialle en Prins ken ik wel.
Dan het navigatiesysteem dat kan via een dealer worden geupdate iemand enig idee wat dat kost?
En zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten bij dit soort auto's?
Eric Timmerman.