Kinderzitjes...

Hulp gevraagd bij zoektocht naar praktische veiligheid

Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Re: Kinderzitjes...

· 
Posted: 05.11.2013 - 22:24  ·  #31
Nee, maar as je voor zo'n actief trappend kind zit voel je het wel.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.11.2013 - 09:59  ·  #32
@ Ddh: en daar kan ik met goed fatsoen niks van zeggen, heb zelf heel wat km's met pa z'n auto gereden voor ik een eigen wagentje had... Maar ik ben wel wat preciezer op m'n auto dan m'n vader.

En het schoonmaken van de achterkant van de bijrijdersstoel vind ik nog wel het minst erge. Als de kleine man klem zit met z'n benen is z'n geduld in de auto direct gehalveerd, omdat 'ie niet goed kan slapen. En als je weet hoe irritant een jengelend kind op de achterbank is... ;) En voor de bijrijder is het ook niet prettig, die kleintjes zijn al snel heel sterk in de benen.
32b
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.11.2013 - 15:37  ·  #33
Ik heb sinds kort een kleinkind en het issue van in- of tegen de rijrichting houd mij ook bezig.

Volgens TS is uit onderzoek gebleken dat de eerste 4 tot 5 jaar een kind het best tegen de rijrichting in kan zitten. Ik ken die onderzoeken niet, maar de aanrijdingen die ik te verduren had, waren zonder uitzondering aanrijdingen van achteren.
In dat geval lijkt het mij helemaal niet zo verstandig om het kind tegen de rijrichting in te vervoeren.

Just my 2 cents....
Bastiaan
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: motormee.nl
Subject:

· 
Posted: 14.11.2013 - 23:15  ·  #34
@32b
hier worden al jaren onderzoeken naar gedaan door nationale en Internationale onderzoeksinstanties. Over het algemeen zijn de aanrijdingen aan de voorzijdemet meer impact. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar die instituten hebben gekeken naar wat de minste slachtoffers oplevert.
Er zijn diverse filmpjes over te vinden op Internet. Zolang de nekspieren van mijn kleine nog niet zo ontwikkeld zijn, heb ik graag een goede doel die het hoofd afremd. En dan doel ik natuurlijk op de stoel waar hij in zit en niet de bestuurders- of passagiersstoel! O-)

Helaas nog steeds afwachtend op een reactie van Volvo Zweden mbt I-safe. ..
Bastiaan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.12.2013 - 11:04  ·  #35
Het antwoord van Volvo helpt mij niet. Die wijzen naar de leverancier van stoeltjes en die verwijzen naar de autofabrikant. Daar is niet uit te komen. Dan maar een set isofix beugels besteld en gisteren gemonteerd. Vervolgens naar een van de weinige winkels die de nieuwe Maxi-Cosi 2way pearl i-size stoel verkoopt. Gepast en gekocht... hij past bij mij in de achterwaartse positie achter de bestuurdersstoel. :D
lekkerkaas
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 17.12.2013 - 22:57  ·  #36
mijn 6 jarige zit in een romer veredelde zitverhoger zoals : (ben nog een img tag n00b ;))

Mn 2 jarige zit in een romer

waarom romer: ziet er degelijk uit en kwam toen goed uit de tests. Zie b.v. de ANWB voor de huidige toppers onder de stoeltjes. Wat je ook zal zien is dat 99,+ % van de stoeltjes face foreward zijn. onze 3e komt eraan en die zet ik tussen mn andere toppers mooi achterin in de maxi cosi, daarna waarschijnlijk een romer ;)

Lang verhaal kort: nagenoeg alle stoeltjes zijn face foreward, kijk bij een betrouwbare onafhankelijke vergelijkingsite/magazine wat de huidige toppers zijn :)

edit 2: zie net dat je al een ander type stoeltje hebt, ben benieuwd naar je ervaringen met een 3 jarige achterstevoren (voor mijn 3e)
Bastiaan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.01.2014 - 18:37  ·  #37
Mijn inmiddels 1-jarige reist al sinds enkele weken prinsheerlijk achteruit in zijn nieuwe stoel.
Gaat echt top en hij heeft een super uitzicht
Enige nadeel is de hoogte van de auto... Er wordt wel eens een hoofdje gestoten bij in en uit gaan :(

maar dat heb je vast ook bij andere stoeltjes....
Toetje
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.01.2014 - 10:53  ·  #38
Ik kom net pas dit topic tegen. Ben ook vrij nieuw nog natuurlijk.

Ook ik heb destijds al die testen, reviews en youtubes bekeken en je kan er gewoon niet onderuit, het is waar. Achteruit is veiliger. Wij hebben een BeSafe Izi Kid. Een die voor gordels is want wij hebben geen Isofix in Zaffy. Eerlijk is eerlijk, ik hoop nooit in een dergelijke situatie terecht te komen maar wat ben ik blij dat ik deze stoel voor haar heb. Mijn kind is mijn alles en ook al vind ik de stelen buitenproportioneel duur en zijn wij verre van rijk, ik heb alles op alles gezet om toch een achterwaartse stoel te krijgen. En ze zit er in als een koningin.
Voor wat betreft communicatie. Dat vond ik reuze meevallen. Veel mensen zeggen dat maar zij is natuurlijk nooit gewend geweest nog om vooruit te rijden. Dus wat ze niet mist weet ze niet. Daarbij kan ik haar prima zien en ik heb ook nog een spiegel waar ik haar in kan zien. En die spiegel vindt ze zelf ook dermate interessant :D.

Van misselijkheid omdat ze achteruitrijdt geen sprake en wat ik begrijp van de rear-facing community is er daar nog niemand die daar last van heeft. Dus valt volgen smij wel mee.

Ik kan het alleen maar toejuichen. 40% veiliger. Dat is geen kattenpis. En dat hoofdje stoten ze ook bij voorwaartse stoeltjes. Als ik mijn vriendin mag geloven gebeurd dat dagelijks met haar zoon. Wij zijn bij voorbaat denk ik al wat voorzichtiger. Niet omdat er geen ruimte is om haar erin te zetten, die is er in overvloede maar omdat wij in Nederland praktisch alleen maar de voorwaartse stoel kennen.
Eerlijk gezegd zou ik onhandiger zijn met een voorwaartse stoel inmiddels.

Nee, ik kan geen enkele nare bijkomstigheid bedenken bij het achterwaarts vervoeren. Ik wil nog wel eens gezellig achterin gaan zitten en dan is het nog handiger want dan hoef ik niet steeds opzij te kijken. Ze zit er super in. Alsof ie om haar lijfje heen gemaakt is. Hoofdje goed beschermd door de zijkanten. Wat mij betreft blijft ze hier zeker tot haar vierde in zitten.

Zo zag ik gister een paar filmpjes over de veiligheid van Volvo. Nooit geweten dat er zoveel verschil was. Ik kan niet wachten tot wij onze Volvo eindelijk hebben. Dat snap je!
Toetje
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.01.2014 - 10:57  ·  #39
Welke stoel heb je uiteindelijk aangeschaft trouwens?

Deze hebben wij (maar dan voor gordeluitvoering):

http://www.besafe.com/en/Car-s…-X3-ISOfix
Bastiaan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.01.2014 - 12:06  ·  #40
http://www.mamaloesbabysjop.nl…stoel.html

Deze is het geworden. De 2way pearl.
Toetje
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.01.2014 - 16:30  ·  #41
Dat is een mooi zitje Bastiaan! Fijn gevoel of niet, dat je toch weer iets meer zekerheid/veiligheid hebt. Vond ik wel. Zeker toen ik mijn prinses er echt in zag zitten tijdens het rijden en zag hoe het in het echt mooi om haar lijfje zit.
Bastiaan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.01.2014 - 17:00  ·  #42
Ik houd mij dagelijks bezig met verkeers(on)veiligheid.
Concessies doe ik niet graag. <_<
J.W.
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 11.04.2016 - 09:37  ·  #43
Even een oud topic aanslingeren.

Wij hebben een maxi cosi met isofix. Nu is het zo dat als deze in de basis geklikt wordt, de voorstoel zo ver naar voren moet dat ik niet lekker kan zitten. Dus de maxi cosi kan niet achter de bestuurdersstoel als ik rijd. Ik vind dit vreemd. Je zou meer ruimte verwachten in een v70. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heb ik de boel niet goed staan? Ik ben overigens niet lang. Ca 185.
Sabelhout
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 11.04.2016 - 11:29  ·  #44
Quote door J.W.

Wij hebben een maxi cosi met isofix. Nu is het zo dat als deze in de basis geklikt wordt, de voorstoel zo ver naar voren moet dat ik niet lekker kan zitten. Dus de maxi cosi kan niet achter de bestuurdersstoel als ik rijd. Ik vind dit vreemd. Je zou meer ruimte verwachten in een v70. Heeft iemand hier ervaring mee? Of heb ik de boel niet goed staan? Ik ben overigens niet lang. Ca 185.

Herkenbaar probleem, alhoewel ik al een poosje geen maxicosi meer nodig heb voor de kleintjes. Oplossing bij mij was om de kleine achter de passagiersstoel te zetten. Mijn vrouw (gelukkig wat kleiner dan ik) zat dan wel iets krapper.

Ruimte van de V70 valt op de achterbank inderdaad wel wat tegen: vergelijkbaar met de Renault Megane Estate die is destijds in de lease had.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 11.04.2016 - 16:43  ·  #45
Quote door J.W.

Mijn dochter van 4 zit in de XC70 in een Romer Kidfix en die klaagt ook altijd als ze achter mij moet zitten (1,96, stoel volledig naar achter). Als ze alleen op de ingebouwde OEM verhoger zit klaagt ze minder, maar ik zie haar liever in de Kidfix. V70's zijn gewoon klein achterin. Oplossing is inderdaad om de isofix aan de passagierskant te doen (ook veiliger als je langs een weg staat geparkeerd ;)).

Selected quotes for multi-quoting:   0