Kinderzitjes...

Hulp gevraagd bij zoektocht naar praktische veiligheid

Bastiaan
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Homepage: motormee.nl
Subject:

Kinderzitjes...

· 
Posted: 20.10.2013 - 09:19  ·  #1
Voor onze zoon van nu bijna 10 maanden ben ik aan het kijken naar een opvolger van zijn huidige maxicosi babystoeltje. Hij is er gelukkig nog niet uitgegroeid, dus heb ik nog tijd om te zoeken...

Wat zoek ik dan? Uit onderzoek is al jaren bekend dat tot een jaar of 4 a 5 de kinderen achteruit te vervoeren veel veiliger is dan vooruit. Dit is dan ook de oplossing waar ik naar kijk. Ik weet dat stoeltjes duur zijn, maar ze veilgi zijn ben ik bereid om daarin te investeren, zeker met in het achterhoofd dat het een stoel is die de komende 4 jaar gebruikt kan worden en niet over een jaar weer vervangen moet worden.

Wie heeft er ervaring met recente modellen, met of zonder Isofix (is zo ingebouwd) die tegen de richting in geplaatst kunnen worden en eventueel daarna nog omgedraaid in de rijrichting kunnen.
Belangrijk is hierbij dat beide plekken voorin nog goed bruikbaar zijn (1,83m) en de stoelen niet extreem ver naar voren moeten zodat een normaal mens er niet meer kan zitten.
Ik heb een v70 uit 2007 (oude model)

Ondermeer deze stoel heb ik gevonden, maar er zijn er wel wat meer op de markt
http://vstorenederland.nl/esta…uct_id=315
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Kinderzitjes...

· 
Posted: 20.10.2013 - 11:58  ·  #2
Kinderen tot 4 a 5 jaar achteruit vervoeren?

Whoooo, volgens mij ging die van ons rond de 15 maanden ofzo in een Maxi Cosi Rodi (?) gewoon rechtop en vooruit. Dat is ook net even wat eenvoudiger communiceren vanaf de voorstoelen.

Volgens mij valt dat best mee. Je moet gewoon geen ongelukken maken, dat is het allerveiligste... :devil:

Het beste is om bij een Prenatal ofzo je voor te laten lichten, bij automaterialenhandels hebben ze vaak een beperkt assortiment en ze zullen beweren dat alleen zij het veiligste hebben.

Nog 1 tip, ga niet voor de goedkoopste, onze ervaring is dat bv Maxicosi producten tweedehands nog wat opleveren als je er zuinig op bent, dus dan valt achteraf de prijs best mee of is soms zelfs voordeliger dan goedkopere merken.

Succes met je zoektocht.
Jenm
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.10.2013 - 12:25  ·  #3
Ik weet dat Volvo heel lang de enige was die stoeltjes voor achteruit leverde. En misschien zijn ze dat nog wel. Ik meende me te herrinderen dat het tot drie jaar verstandiger was. Heeft te maken met dat het hoofd relatief zwaarder is dan de rest van het lichaam en de stevigheid van de nek. achteruit knikt het niet zo bij een botsing.
Ik ben toendertijd bij volvo wezen vragen, maar mijn volvo was te oud voor de nieuwere modellen stoeltjes. Ik zou toch eens vragen bij de dealer.
tienklepper
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: linkedin.com/in/ju…
Subject:

· 
Posted: 20.10.2013 - 14:22  ·  #4
duitse degelijkheid

Ik heb 2 van deze stoeltjes voor de kids. Erg degelijk, je betaald niet de hoofdprijs en ze zijn elke keer zo te verbouwen dat naarmate de kinderen groter en zwaarder worden, ze hierop aan te passen zijn. Grootste voordeel hiervan is dat je bij 3/4jr niet weer een andere stoel moet. Erg fijne stoeltjes.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 20.10.2013 - 18:15  ·  #5
Ik ben het met Tienkleper eens, die hebben wij ook gebruikt, en eerst heel even een Maxi Cosi Rodi geleend.

Mits goed verzorgd leveren ze inderdaad nog serieus geld op ook. Ik begrijp je gedachte om je kinderen het aller veiligst te vervoeren dat er maar bestaat maar met anticiperen en toch maar vooruit worden ze ook groot.
En de genoemde opmerking van communicatie is ok veel waard. Ik voorzie dat moeders dan altijd achterin gaat om speentjes,knuffeltjes of een fles of hapje aan te geven op langere ritten.
En ik vind en vond het erg prettig om de door mij uitgekozen vrouw vooral naast me te hebben ...

Succes.
Jenm
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.10.2013 - 19:17  ·  #6
Overigens zijn er ook 'knuffel'spiegels dingetjes waarmee je via achteruitkijk spiegel, in de knuffelspiegel naar kind kan kijken.
Ook is mijn ervaring dat je als bestuurder goed (blind, mits kind aan de passagierskant) naar achter kan grijpen om een speen oid te pakken en terug te geven als het kind achteruit rijdt, vooruit lijkt het altijd om de grond te vallen.
jelled
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.10.2013 - 19:26  ·  #7
ben zelf erg gelukkig met de maxi cosi axxis. Deze kan je draaien naar de deuropening. mijn zoontje van 14 maanden zit hier al geruime tijd erg lekker in en het draaigedeelte maakt het inzetten ook erg makkelijk. Enige nadeel voor jou is dat hij niet tegen de draairichting in zit. Maar vrienden in dezelfde situatie zijn na 3 maanden achteruitzitten voor het kind overgestapt op de axis omdat deze zoveel handiger is en het stoeltje een slaapstand heeft.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.10.2013 - 21:00  ·  #8
Kinderen blijven inderdaad niet heel lang in de opvolgstoel (na de maxicosi) zitten. Op papier kan het inderdaad tot 4 / 5 jaar, maar eigenlijk iedereen die wij kennen gaan als de kinderen zo'n 2,5 zijn, over op de derde stoel. Je kinderen zitten dus niet eens twee jaar in de middelste klasse, die van ons hebben er geloof ik anderhalf jaar in gezeten! Kunnen ze hun benen ook veel beter kwijt.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 21.10.2013 - 20:24  ·  #9
Ik heb in beide auto's Romer King Plus, kwam volgens mij als één van de betere uit de test, ook op zijdelingse botsing.

Volgens mij vraag je om wagenziekte bij achteruit vervoeren...
Bastiaan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2013 - 17:41  ·  #10
Dank voor jullie reacties. Ik lijk misschien wat ondankbaar, maar de post met een heel verhaal blijkt verdwenen of niet geplaatst te zijn...

De Volvostoel heb ik in de auto gehad en vond ik wat omslachtig om te installeren. Zeker aangezien in de offciele papieren van de levarancier zoiets staat als dat je hem dient te laten installeren door een professional. Hij neemt mij toch iets te veel ruimte in en heeft geen mogelijkheden om de zithoek te veranderen. Toch maar even op een zijspoor gezet...
De volgende optie heb ik nog wel open, maar zit nog op antwoord van Volvo te wachten. Het is de MaxiCosie 2 Way Pearl, het eerste verkrijgbare stoeltje volgens de nieuwe Isize norm. Hij past als het goed is op de Isofix van Volvo maar daar wil ik uitsluitsel over hebben. Het systeem is zo nieuw dat de fabrikant en de automerken dit allemaal nog niet blijken te niet. Dus na antwoord van Volvo hoop ik zekerheid te hebben en vervolgens de Isofix te monteren en de stoel te bestellen.

Wordt vervolgd...

Overigens, wagenziekte schijnt wel mee te vallen. Bijna heel Scandinavië zou anders tot hun vijfde jaar "vomerend" achter in de auto hebben doorgebracht.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.11.2013 - 19:06  ·  #11
Quote door Bastiaan

, maar de post met een heel verhaal blijkt verdwenen of niet geplaatst te zijn...

Postings worden alleen dan verwijderd, als ze absoluut niet te zake doen, tenminste, als deze in een zgn. "Serieus Topic" staan ( niet off topic dus )
Je hebt 34 postings gemaakt, waarvan er nog 32 terug te vinden zijn.
Je mist er dus 2, maar deze zijn niet door de moderatoren verwijderd.
Bastiaan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2013 - 22:09  ·  #12
Denk dat het fout is gegaan omdat ik in de Fyra zat, die door vele tunnels gaat tussen Rotterdam en Breda. Hierdoor valt steeds de verbinding weg. En ik had de posting nog wel gekopieerd.... De eerste keer plaatsen is fout gegaan en ik dacht dat de tweede poging geslaagd was. Niet dus. .. en ondertussen had ik weer iets anders gekopieerd. .. :'(
...

Subject:

· 
Posted: 03.11.2013 - 22:11  ·  #13
Zo zie je maar weer dat die Fyra echt nergens goed voor is! :lol: :lol: :bandit:
Bastiaan
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2013 - 06:50  ·  #14
Offtopic; Dit is "de lokale fyra". Die rijdt wel maar had vervangen moeten worden door iets mooiers, snellers...
Herstel: die rijdt over het algemeen wel. Alleen vanmorgen weer eens niet. Dus vertraging. ..
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 04.11.2013 - 23:36  ·  #15
Waarom dan in de Fyra, pak je Volvo!

Selected quotes for multi-quoting:   0