Na de aanschaf van een paar Tucana velgen kwam ik er rap achter dat de wielen tegen de wielkasten aan schuren bij scherp indraaien . Met de draaicirkel van een kleine vrachtwagen (no offense volvo) zoek je toch iedere keer de grenzen op met een lekker schuurgeluid als beloning, dus besloot ik hierover maar mijn licht op te steken bij de specialist hier in Elst. Dankzij dit forum kon ik al snel iets roepen over blokjes en deze werden dan ook snel besteld.
Helaas bleken de blokjes van het verkeerde type te zijn (U-vormige kunststoffen ipv stalen plaatjes met een daarop vastgemaakt stukje rubber) dus werd er een nieuwe afspraak gemaakt. Na nog een keer langskomen hebben de mannen deze blokjes op de draagarmen geschroefd (had ik ook zelf kunnen doen achteraf) en reed ik blij weg. Bij de eerste bocht was de fun echter snel over: het had geen klap geholpen , het schuren naar links was nog even heftig als ervoor!
Meteen teruggereden en gemeld dat het probleem nog niet verholpen was waarop ik kreeg te horen van een van de eigenaren dat alle 17" velgen schuren. Mijn antwoord waarom ze me de (eigenlijk amper versleten en omgewisselde blokjes) dan verkocht en gemonteerd hadden werd door de oorspronkelijke verkoper afgedaan met: "ik zal wel overleggen met de baas die erover gaat..."
Na twee weken wachten, 3 x bellen en 2 x vergeten teruggebeld te worden heb ik de baas aan de lijn gehad die me uiteindelijk een credit als worst bij toekomstig onderhoud wilde voorhouden.
Aangezien ik een bloedhekel heb aan koppelverkoop heb ik hier niet mee ingestemd en zijn we het eens geworden met het crediteren van het arbeidsloon..... Ik heb inmiddels op de oprit twee ringetjes onder de blokjes geschroefd en het schuren is zo goed als weg.
Na deze ervaring en de nogal "directe" manier van communiceren (vragen waarom een rica tuning twee keer zo duur is als een Tunex wordt me verweten als voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten) kijk ik met heel andere ogen naar de Volvo dealer in Arnhem waar ik ook mijn 850 7 jaar in onderhoud heb gehad. De rekeningen waren dan wel wat hoger als ik afga op de geluiden hier echter op gebied van klantvriendelijkheid en kennis steekt de echte dealer met kop en schouders uit boven de specialist in mijn ogen. Ook heb ik nog nooit stilgestaan met mijn 850 waar ik toch 140.000 km mee gestuurd heb. Wie heeft dezelfde of andere ervaringen? Ik kan me zomaar voorstellen dat het ook wel eens andersom kan zijn.
Helaas bleken de blokjes van het verkeerde type te zijn (U-vormige kunststoffen ipv stalen plaatjes met een daarop vastgemaakt stukje rubber) dus werd er een nieuwe afspraak gemaakt. Na nog een keer langskomen hebben de mannen deze blokjes op de draagarmen geschroefd (had ik ook zelf kunnen doen achteraf) en reed ik blij weg. Bij de eerste bocht was de fun echter snel over: het had geen klap geholpen , het schuren naar links was nog even heftig als ervoor!
Meteen teruggereden en gemeld dat het probleem nog niet verholpen was waarop ik kreeg te horen van een van de eigenaren dat alle 17" velgen schuren. Mijn antwoord waarom ze me de (eigenlijk amper versleten en omgewisselde blokjes) dan verkocht en gemonteerd hadden werd door de oorspronkelijke verkoper afgedaan met: "ik zal wel overleggen met de baas die erover gaat..."
Na twee weken wachten, 3 x bellen en 2 x vergeten teruggebeld te worden heb ik de baas aan de lijn gehad die me uiteindelijk een credit als worst bij toekomstig onderhoud wilde voorhouden.
Aangezien ik een bloedhekel heb aan koppelverkoop heb ik hier niet mee ingestemd en zijn we het eens geworden met het crediteren van het arbeidsloon..... Ik heb inmiddels op de oprit twee ringetjes onder de blokjes geschroefd en het schuren is zo goed als weg.
Na deze ervaring en de nogal "directe" manier van communiceren (vragen waarom een rica tuning twee keer zo duur is als een Tunex wordt me verweten als voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten) kijk ik met heel andere ogen naar de Volvo dealer in Arnhem waar ik ook mijn 850 7 jaar in onderhoud heb gehad. De rekeningen waren dan wel wat hoger als ik afga op de geluiden hier echter op gebied van klantvriendelijkheid en kennis steekt de echte dealer met kop en schouders uit boven de specialist in mijn ogen. Ook heb ik nog nooit stilgestaan met mijn 850 waar ik toch 140.000 km mee gestuurd heb. Wie heeft dezelfde of andere ervaringen? Ik kan me zomaar voorstellen dat het ook wel eens andersom kan zijn.