Oei, klapband. Dat moet wel even schrikken geweest zijn. Gelukkig ben je er niet door gecrashed, maar dat had ook anders kunnen zijn.
Maar bedenk wel: N = 1, wil niet meteen zeggen dat Apollo slechte banden maakt.
Stel dat iemand een post had gemaakt niet over een klapband maar 150.000 probleemloze km's met een set Apollo's. Waren we dan met zijn allen naar de bandenboer gerend om Apollo's te laten monteren?
Zijn dit soort budgetbanden ook geen remoulds? Dus een nieuw loopvlak op een oud carcas?
Naar mijn weten kan dat alleen bij vrachtwagenbanden, but correct me if i'm wrong.
Volgens mij haal ik retread en remould door elkaar heen.
En beide is niet het geval. Hoewel ik geen voorstander van het kopen van budgetbanden, zou dit ook bij die banden niet zomaar mogen gebeuren. Ik vermoed dan ook dat hier bijv iets op de weg gelegen heeft of het een oude schade is die nu naar boven gekomen is (stoeprand, gat in de weg etc).
Hoe ver is er nog op doorgereden voordat die foto gemaakt is??
Want over de hele zijkant, waar de band is open gescheurd, zie je slijtage (letters weg, zoals eerder genoemd). Een echt slijtspoor.
Hoe zien de andere banden eruit?
Dit is feitelijk een mooie scheur.....Bij een klapband heb ik andere beelden.
(plaatje bij het praatje?)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39875 Geregistreerd: 07 / 2009
twee opties lijkt me: band lek en daarmee even doorgereden totdat ie klapte
of na klappen zijn een aantal meters mogelijk genoeg om slijtage te verklaren
maar ik ga voor de eerste. als ie echt op druk knalt heb je idd meestal veel meer schade aan de band. losse flarden enzo... en hij is precies op de slijtplek geknald.
dan is het dus de vraag hoeveel schuld de band zelf heeft.
maar mooi dat het goed is afgelopen zo :thumb:
Quote door DDH
Hoe ver is er nog op doorgereden voordat die foto gemaakt is??
Want over de hele zijkant, waar de band is open gescheurd, zie je slijtage (letters weg, zoals eerder genoemd). Een echt slijtspoor.
Hoe zien de andere banden eruit?
Dit is feitelijk een mooie scheur.....Bij een klapband heb ik andere beelden.
(plaatje bij het praatje?)
Kan natuurlijk best dat ik ergens overgereden ben, heb niks vernomen. Stoeprand schade lijkt mij sterk, de stoeprand waar de auto geparkeerd wordt is aan andere kant.
Wat het ook geweest is, maakt ook niet zoveel uit, gelukkig is het goed afgelopen.
De rest van de banden zijn ook al behoorlijk gesleten voor de km die ze er onder liggen.
Of het hele slechte banden zijn weet ik niet, voor mij in ieder geval geen B keus meer.